'탈옥' :아이팟터치와 새로운 디지털 참여문화
‘Jailbreak’: iPod Touch and New Participatory Culture
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
'탈옥' :아이팟터치와 새로운 디지털 참여문화
‘Jailbreak’: iPod Touch and New Participatory Culture
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
글로벌 무역환경 변화에 따른 우리나라 대학의선진형 무역전문인력 양성방안에 관한 연구
A Study on the Proposal for Training of Global Trade Expert of Korean University under Global Trade Environment
무역상무연구 |
47 |
2010 |
무역학
글로벌 무역환경 변화에 따른 우리나라 대학의선진형 무역전문인력 양성방안에 관한 연구
A Study on the Proposal for Training of Global Trade Expert of Korean University under Global Trade Environment
무역상무연구 |
47 |
|
2010 |
무역학
팩션사극 <뿌리깊은 나무>의 대중화 전략
Reading Popular Codes in the faction historical dramas Deeply-rooted trees
인문연구 |
64 |
2012 |
기타인문학
통신 결합서비스 채택 요인 분석에 따른 마케팅적 함의
Analysis on the Factors Affecting Consumer Choice of Telecommunications Bundling Service and its Marketing Implications
사이버커뮤니케이션학보 |
27 |
4 |
2010 |
사회과학일반
통신 결합서비스 채택 요인 분석에 따른 마케팅적 함의
Analysis on the Factors Affecting Consumer Choice of Telecommunications Bundling Service and its Marketing Implications
사이버커뮤니케이션학보 |
27 |
4 |
2010 |
사회과학일반
산업보안 전문자격제도에 관한 연구
A study on vocational qualification systems in the industrial security.
한국경찰학회보 |
12 |
4 |
2010 |
행정학
산업보안 전문자격제도에 관한 연구
A study on vocational qualification systems in the industrial security.
한국경찰학회보 |
12 |
4 |
2010 |
행정학
다중 미디어 이용의 측정과 개념화: 오디언스를 향한 새로운 시선
The Emerging Concepts and Measurements of Multiple Media Use
언론정보연구 |
47 |
2 |
2010 |
신문방송학
다중 미디어 이용의 측정과 개념화: 오디언스를 향한 새로운 시선
The Emerging Concepts and Measurements of Multiple Media Use
언론정보연구 |
47 |
2 |
2010 |
신문방송학
멀티네트워크 인터페이스 소통/ 테크놀로지의 상호침투
Multi-Network Interface Interpenetration between Communication and Technology
코기토 |
68 |
2010 |
기타인문학
멀티네트워크 인터페이스 소통/ 테크놀로지의 상호침투
Multi-Network Interface Interpenetration between Communication and Technology
코기토 |
68 |
|
2010 |
기타인문학
컨버전스의 공간 -아날로그 컨버전스와 디지털 컨버전스
Raum der convergence -analoge convergence und digitale convergence
카프카 연구 |
25 |
2011 |
독일어와문학
컨버전스유형별 비즈니스모델 개발을 위한 혁신도구 비교 연구
A Comparative Study on Innovation Tools for the Development of Business Models by the Types of Convergence
디지털융복합연구 |
10 |
6 |
2012 |
기타과학기술학
컨버전스 마케팅과 공간디자인 -브랜드 로드 숍 중심으로-
A Study of Convergence Marketing and Spatial Design - Focused on Brand Road Shop -
한국공간디자인학회 논문집 |
7 |
2 |
2012 |
실내환경디자인
IT 컨버전스의 이해와 법・기술 방향
Understanding of IT Convergence and Legal․Technical Direction
행정법연구 |
30 |
2011 |
법학
컨버전스의 현실화: 다중 미디어 실천에 관한 인간, 문화, 사회적 관점
Actualization of Convergence: Human, Cultural and Social Perspectives on the Practices of Multiple Media
언론정보연구 |
47 |
1 |
2010 |
신문방송학
컨버전스의 현실화: 다중 미디어 실천에 관한 인간, 문화, 사회적 관점
Actualization of Convergence: Human, Cultural and Social Perspectives on the Practices of Multiple Media
언론정보연구 |
47 |
1 |
2010 |
신문방송학
컨버전스(Convergence) 시대 텍스타일 아트(Textile Art)의 표현 양상
Expression Aspects of Textile Art in Convergence Era
조형디자인연구 |
14 |
2 |
2011 |
공예
언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이
Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이
Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
컨버전스 원리에 관한 사유 - 영화의 물질․약호․의미 층위와 디지털화 -
Réflexion sur le principe de la convergence numérique: numérisation et dématérialisation
기호학 연구 |
27 |
2010 |
언어학
컨버전스 원리에 관한 사유 - 영화의 물질․약호․의미 층위와 디지털화 -
Réflexion sur le principe de la convergence numérique: numérisation et dématérialisation
기호학 연구 |
27 |
|
2010 |
언어학
스마트환경을 고려한 방송통신 법령 개선방안
A Study on the Improvement Plan of Broadcasting and Communication Law Considering Smart-environment
유라시아연구 |
9 |
1 |
2012 |
기타사회과학
컨버전스 서비스에 대한 태도에 있어 혁신성과 유사성의 역할에 관한 연구 -IPTV 서비스를 중심으로-
Role of Innovativeness and Similarity in Forming Attitudes toward Convergence Service -Focused on IPTV Service-
글로벌경영학회지 |
8 |
4 |
2011 |
경영교육
컨템포러리 춤에 나타난 컨버전스(Convergence)의 의미와 해석
The Meaning and Elucidation of Convergence tendencies in Contemporary Dance
무용예술학연구 |
35 |
35 |
2012 |
무용
디지털 컨버전스 제품의 범주화 방법에 따른 제품평가 및 고려 상표군의 차이
The Difference of Product Judgement and Consideration Set on Digital Convergence Product depending on Categorization Methods
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
디지털 컨버전스 제품의 범주화 방법에 따른 제품평가 및 고려 상표군의 차이
The Difference of Product Judgement and Consideration Set on Digital Convergence Product depending on Categorization Methods
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학