배움

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.31649

한자 :
영어 : learning
프랑스어 : apprendre

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

학습 () [ 學習 ]

마태복음의 제자도 연구

A Study of the Discipleship in the Gospel of Matthew

신약연구 | 9 | 4 | 2010 | 신약학

마태복음의 제자도 연구

A Study of the Discipleship in the Gospel of Matthew

신약연구 | 9 | 4 | 2010 | 신약학

비움. 배움. 관계맺음: 깨달음을 자극하는 인문치료

Emptying. Learning. and Formation of Relationships: Humanities Therapy as a Stimulus for Enlightenment

인문과학연구 | 26 | 2010 | 기타인문학

비움. 배움. 관계맺음: 깨달음을 자극하는 인문치료

Emptying. Learning. and Formation of Relationships: Humanities Therapy as a Stimulus for Enlightenment

인문과학연구 | | 26 | 2010 | 기타인문학

소그룹 토의와 저널쓰기에 중점을 둔 예비 보육 교사교육에서 예비 교사가 경험하는 배움의 과정

The Learning Process of Pre-service Teachers in Nursery Teacher Training Course Focusing on Small Group Discussions and Journal Writing

한국보육학회지 | 12 | 3 | 2012 | 영유아복지

‘가르침’의 의미를 중심으로 본 토마스 아퀴나스의 교육관

St. Thomas Aquinas on Teaching and Education

가톨릭철학 | 17 | 2011 | 철학

들뢰즈 철학에서의 ‘배움’의 의미 탐색

A Study on the Meaning of Learning in Gilles Deleuze‘s Philosophy

초등교육연구 | 24 | 1 | 2011 | 교육학

지역아동센터 청소년의 관계맺음을 통한 배움 연구

A Study on Learning through Adolescents Relationships in the Community Child Center

청소년학연구 | 18 | 4 | 2011 | 기타사회과학

들뢰즈의 ‘기호와의 마주침을 통한 배움’의 교육적 의미 탐색

A Study of Educational Implications of Deleuze's Concept of Learning as an Encounter with Signs.

교육원리연구 | 17 | 1 | 2012 | 교육학

들뢰즈 철학에서 ‘배움’과 ‘가르침’의 의미와 관계 탐색

A study on the meaning and the relation of learning and teaching in G. Deleuze's philosophy

교육학연구 | 50 | 3 | 2012 | 교육학

공자의 교육사상에 나타난 ‘배움(學)’과 ‘사고(思)’의 관계에 대한 고찰

A Study on the Relationship between Learning and Thinking in the Educational Thought of Confucius

교육철학연구 | 47 | 2010 | 교육학

공자의 교육사상에 나타난 ‘배움(學)’과 ‘사고(思)’의 관계에 대한 고찰

A Study on the Relationship between Learning and Thinking in the Educational Thought of Confucius

교육철학연구 | | 47 | 2010 | 교육학

들뢰즈의 배움론 : 차이와 반복을 중심으로

Deleuze's Apprenticeship(Apprendre)

교육문제연구 | 39 | 2011 | 교육학

레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험

The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험

The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

『논어』<학이>에 나타난 ‘배움[學]’의 본질과 도덕교육 - 『논어집주』와 『논어고금주』를 중심으로 -

The Essence of Learning in Chapter ‘Hagi’ of the Analects of Confucius and the Meaning in Moral Education ― focused on Nonǒjibju and Nonǒkogǔmju

도덕윤리과교육 | 33 | 2011 | 교육학