한국 과학자의 경력초기 생산성과 인정의 결정요인들: 대학원 위신과 지도교수 후광효과의 영향을 중심으로
Determinants of Scientific Productivity and Recognition at the Early Stage of Career among Korean Scientists
한국사회학 |
45 |
5 |
2011 |
사회학
근무성적평정과정에서 나타나는 초과근무의 후광효과에 관한 경험적 연구
An empirical study on the halo effect of overtime work in the performance appraisal process
현대사회와 행정 |
20 |
1 |
2010 |
사회과학일반
근무성적평정과정에서 나타나는 초과근무의 후광효과에 관한 경험적 연구
An empirical study on the halo effect of overtime work in the performance appraisal process
현대사회와 행정 |
20 |
1 |
2010 |
사회과학일반
중국소비자의 한국드라마 시청이 한국제품 이미지에 미치는 경로에 대한 연구
A Study on the Impact Processes of Korean TV Dramas on the Image of Korean Products among Chinese Audiences
국제지역연구 |
16 |
2 |
2012 |
경제학
사회적 성과가 높은 기업의 재무특성 실증분석: 뉴스위크 글로벌 350 기업을 대상으로
An Empirical Analysis of the Financial Characteristics of the Firms with High Social Performance: Cases from Newsweek Global 350 Firms
경영연구 |
25 |
4 |
2010 |
경영학
사회적 성과가 높은 기업의 재무특성 실증분석: 뉴스위크 글로벌 350 기업을 대상으로
An Empirical Analysis of the Financial Characteristics of the Firms with High Social Performance: Cases from Newsweek Global 350 Firms
경영연구 |
25 |
4 |
2010 |
경영학
Hallyu’s Effects on Exports of Korean Consumption Goods: A Comparative Study of Chinese and Vietnamese Consu
한류의 한국산 소비재 수출에 대한 영향: 중국과 베트남 비교연구
국제통상연구 |
17 |
3 |
2012 |
무역학
아트인퓨전 현상과 후광효과 연구
A Study on Art Infusion Phenomenon and Halo Effect
조형미디어학 |
14 |
3 |
2011 |
기타미술
피 평가자의 채용경로에 의한 후광효과가 인사고과 결과에 미친 영향 분석
Analysis of Halo Effect from Different Recruitment Channels on the Public Employee’s Performance Assessment
국가정책연구 |
25 |
1 |
2011 |
정책학
명화 콘텐츠를 이용한 비주얼 아트 광고의 후광 효과
Halo Effects of Visual Art Advertising
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
브랜드 명성에 따른 브랜드 인지도와 웹사이트 디자인 첫인상 연구
A Study on Brand Awareness and First Impression of Website Design by Brand Reputation
브랜드디자인학연구 |
9 |
2 |
2011 |
디자인