수행(Performativity)으로서의 세계화 : 한국 광고산업의 문화산업 실천
Globalization as Performativity : Practice of Culture Industry in the South Korean Advertising Industry
경제와 사회 |
89 |
2011 |
사회학
광고산업의 경제적 파급효과 추이 분석
A Multi-Period Analysis on the Economic Impacts of the Advertising Industry
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
광고산업의 경제적 파급효과 추이 분석
A Multi-Period Analysis on the Economic Impacts of the Advertising Industry
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
광고산업의 집적 특성과 광고제작의 공간적 네트워크
Agglomeration Patterns of Advertising Industries and Spatial Networks of Advertisement Production
대한지리학회지 |
45 |
2 |
2010 |
지리학
광고산업의 집적 특성과 광고제작의 공간적 네트워크
Agglomeration Patterns of Advertising Industries and Spatial Networks of Advertisement Production
대한지리학회지 |
45 |
2 |
2010 |
지리학
한국 광고 산업의 재무 건전성에 관한 연구 : 광고 대행사의 부실 수준 측정을 중심으로
A Study on the Financial Soundness of Korean Advertising Industry : Focused on measuring the failure level of advertising agencies
미디어와 공연예술 연구 |
7 |
1 |
2012 |
기타신문방송학
매체별 광고비 예측에 관한 연구
A Study on the Prediction of Advertising Expenditure
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
FTA시대, 한국 광고산업의 국제경쟁력 강화 방안 연구 : 한․미 FTA를 중심으로
A Study of Increasing the International Competitive Power of Korean Advertising Industry : Focus on Korea - U. S. Free Trade Agreement
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
FTA시대, 한국 광고산업의 국제경쟁력 강화 방안 연구 : 한․미 FTA를 중심으로
A Study of Increasing the International Competitive Power of Korean Advertising Industry : Focus on Korea - U. S. Free Trade Agreement
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학