저소득층 아동의 인지와 사회-정서 발달이 읽기와 수학능력에 미치는 종단적 효과
Longitudinal Effects of Cognitive and Social-emotional Development on Reading and Math Achievement in the Children from Low-income Background
아동과 권리 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
초등학교 4-6학년 학생들의 ADHD성향, 사회기술수준과 정서적 문제간의 관계분석
Analysis of relationships among ADHD characteristics, social skill level, and emotional problems of 4-6th elementary students
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
초등학생들의 ADHD성향과 사회기술 수준 간의 관계분석
Relationship analysis between ADHD characteristics and social skill levels of elementary students
아동교육 |
20 |
1 |
2011 |
유아교육
자기보고형 한국어판 아동용 공감지수(EQ-C) 척도의 타당화 예비연구
A Preliminary Study for the Validation of Korean Version of EQ-C Adapted as a Self-Report Questionnaire
한국심리학회지: 발달 |
24 |
4 |
2011 |
심리과학
그림책을 활용한 문학치료 프로그램이 또래 수용도가 낮은 아동의 사회기술과 마음읽기 능력 향상에 미치는 효과
The Influence of the Literatherapy Program Using Picture Books on the Social Skill and Mind-reading Ability of the Socially Withdrawn Children
어린이문학교육연구 |
13 |
2 |
2012 |
교육학
시설입소 피학대아동에게 시행된 대상관계이론 기반 놀이치료 프로그램의 사회기술 향상 효과
Effects of play therapy program based on object-relation theory for the abused children in a sheltered home in korea
놀이치료연구 |
15 |
1 |
2011 |
상담심리/심리치료
초등학생의 ADHD 증상과 인터넷 중독 성향과의 관계: 불안과 사회기술의 매개효과
Mediating Effects of Anxiety and Social Skills on the Relation between ADHD Symptoms and Disposition of Internet Addiction in Elementary School Students
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
24 |
2 |
2012 |
심리과학
심리운동놀이치료 프로그램이 ADHD 아동의 문제행동 개선과 사회기술 향상에 미치는 효과
The effects of the psychomotoric play therapy program on reducing problematic behaviors and improving social skills of the ADHD children
놀이치료연구 |
14 |
1 |
2010 |
상담심리/심리치료
심리운동놀이치료 프로그램이 ADHD 아동의 문제행동 개선과 사회기술 향상에 미치는 효과
The effects of the psychomotoric play therapy program on reducing problematic behaviors and improving social skills of the ADHD children
놀이치료연구 |
14 |
1 |
2010 |
상담심리/심리치료