개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미
Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's
인천학연구 |
1 |
13 |
2010 |
기타인문학
개항 이후 1910년대까지 인천지역사회 내 광고의 사회제도적 의미
Institutional Roles of Advertising Based on Locality of Incheon From the Period of Open-port to 1910's
인천학연구 |
1 |
13 |
2010 |
기타인문학
일본 신문광고 캐치카피에 나타난 언어유희표현에 관한 고찰
日本新聞広告キャッチコピー表われた言語遊戯表現に関する考察
일본연구 |
32 |
2012 |
일본어와문학
설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로
A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
설득하는 글을 활용한 문해활동이 유아의 읽기와 쓰기능력에 미치는 효과: 신문 광고를 중심으로
A Study of the Effects of Literacy Activities with Persuasive Texts on Young Children's Reading and Writing
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
국내 신문광고에 나타난 제품유형별 IMC 적용의 차이에 관한 연구
A Study on the Differences in the Application of IMC by Product Type in Newspaper Advertisements
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학
일본 정치광고의 메시지 내용분석 연구 -제45회 중의원 선거의 신문광고를 중심으로-
A Content Analysis of Japanese Political advertisements -Focused on the Advertising in the Newspaper-
일본근대학연구 |
37 |
2012 |
일본문화학
신문광고산업의 발전을 위한 ABC제도 발전방안
Current Issues on Korean Newspaper Advertising Industry and the ABC System and Suggestions for Future Development
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
신문광고산업의 발전을 위한 ABC제도 발전방안
Current Issues on Korean Newspaper Advertising Industry and the ABC System and Suggestions for Future Development
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
크리에이티브 디자인을 활용한 신문광고 활성화 방안 - 국내외 사례를 중심으로 -
The Activation of Newspaper Advertising Utilizing Creative Design -Focusing on Korea and Foreign Cases-
한국디자인포럼 |
34 |
2012 |
디자인
신문 광고 어휘의 품사별ㆍ어종별 분포 양상
The Aspect of the Distribution in the Classified the Part of Speech․the Classified Type of Words in the Lexicon of Newspaper Advertisement
한글 |
294 |
2011 |
한국어와문학
정부광고 효율화를 위한 신문광고 단가체계 개선 방안
A Study on the Analysis Structure of Newspaper Ad Rates for Development Plans of Newspaper Ad Rates System.
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학