청각장애영유아 조기중재: 의사소통 능력의 평가
Early Intervention for Children with Hearing Impairment: Assessment of Communication Abilities
Communication Sciences and Disorders |
15 |
1 |
2010 |
교육학
청각장애영유아 조기중재: 의사소통 능력의 평가
Early Intervention for Children with Hearing Impairment: Assessment of Communication Abilities
Communication Sciences and Disorders |
15 |
1 |
2010 |
교육학
자폐 스펙트럼 장애 영유아의 초기 사회적 의사소통 특성에 관한 종단 연구
Early Social Communication Features of Children with Autism Spectrum Disorder
자폐성장애연구 |
10 |
2 |
2010 |
특수교육
자폐 스펙트럼 장애 영유아의 초기 사회적 의사소통 특성에 관한 종단 연구
Early Social Communication Features of Children with Autism Spectrum Disorder
자폐성장애연구 |
10 |
2 |
2010 |
특수교육
ADHD에 대한 유아교사와 부모의 지식과 중재 수용도 비교
Comparison about ADHD Knowledge and Intervention Acceptance between Early Childhood Educators and Parents of Infants with ADHD
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
자폐 스펙트럼 장애 의심 영아의 18, 24, 30 개월 초기 사회적 의사소통 특성
Early Social Communication Development of Toddlers who are at Risk of Autism Spectrum Disorder before 30 months
자폐성장애연구 |
11 |
2 |
2011 |
특수교육
3세 미만 장애영아 무상교육 실행방안 마련을 위한 기초 연구: 보육시설 배치를 중심으로
Early intervention at daycare center for free appropriate service
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
3세 미만 장애영아 무상교육 실행방안 마련을 위한 기초 연구: 보육시설 배치를 중심으로
Early intervention at daycare center for free appropriate service
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
구개열 영유아를 위한 부모 중심 조기언어중재가 말-언어발달에 미치는 효과
Parent-implemented Early Intervention for Young Children with Cleft Palate
Communication Sciences and Disorders |
16 |
4 |
2011 |
교육학
청각장애영유아의 조기중재를 위한 의사소통 평가 도구 구성의 타당성
Validity of Communication Assessment Protocol of Early Intervention for Children with Hearing Impairment
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
청각장애영유아의 조기중재를 위한 의사소통 평가 도구 구성의 타당성
Validity of Communication Assessment Protocol of Early Intervention for Children with Hearing Impairment
언어치료연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
A Case Pilot Study to Investigate Family Experiences in Early Intervention Programs Using In-depth Interviews
미국의 조기중재 프로그램에서의 장애 영유아 가족 경험의 사례 연구
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학
A Case Pilot Study to Investigate Family Experiences in Early Intervention Programs Using In-depth Interviews
미국의 조기중재 프로그램에서의 장애 영유아 가족 경험의 사례 연구
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학