광고 소구

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.33452

한자 : 廣告訴求

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

소구 [ 訴求 ]

광고효과에 대한 자기해석과 광고비주얼 표현의 일치성 여부의 영향 : 제품유형의 조절

The impact of congruence between self-construal and advertisement visual on advertising effects : The moderating role of product type

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

화장품 광고의 소구유형과 소비가치 변화에 대한 연구

A Study on the Changes of Appeal Type and Consumption Value in Cosmetics Advertisements

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

화장품 광고의 소구유형과 소비가치 변화에 대한 연구

A Study on the Changes of Appeal Type and Consumption Value in Cosmetics Advertisements

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고소구와 소비자의 무드에 따른 조절적합 효과에 관한 연구

The Study on Regulatory Fit Effects in respective of Advertising Appeals and Consumers' Mood

대한경영학회지 | 23 | 2 | 2010 | 경영학

광고소구와 소비자의 무드에 따른 조절적합 효과에 관한 연구

The Study on Regulatory Fit Effects in respective of Advertising Appeals and Consumers' Mood

대한경영학회지 | 23 | 2 | 2010 | 경영학

바이럴 광고의 크리에이티브 전략에 관한 연구

A Study of the Creative Strategy fora Viral Advertising

한국광고홍보학보 | 12 | 3 | 2010 | 신문방송학

바이럴 광고의 크리에이티브 전략에 관한 연구

A Study of the Creative Strategy fora Viral Advertising

한국광고홍보학보 | 12 | 3 | 2010 | 신문방송학