동일시

연구분야 : A000000 인문학
B010000 사회과학 > 사회과학일반

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.3620

한자 : 同一視
영어 : identification

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

사회 정체성 이론 [ 社會正體性理論 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

대상행동 [ 代償行動 ]

트라우마 극복으로서의 치유적 글쓰기 연구 ― 유영철과 이승하의 편지 모음집 비교 고찰

A Study of Curative Writing for Healing Trauma ―based on the comparative study of letters collection written by Yoo Young-cheol and Lee Seung ha

비평문학 | 42 | 2011 | 한국어와문학

라깡과 버틀러, 위반과 전복의 담론: 성정체성, 젠더 멜랑콜리, 오이디푸스 콤플렉스를 중심으로

Lacan and Butler, Discourse of Violation and Subversion: Gender identity, Gender Melancholy, Oedipus Complex

현대정신분석 | 14 | 1 | 2012 | 기타인문학

멜랑콜리적 텍스트『몸에 새겨지다』

Written on the Body as a Melancholic Text

영미어문학 | 95 | 2010 | 영어와문학

멜랑콜리적 텍스트『몸에 새겨지다』

Written on the Body as a Melancholic Text

영미어문학 | | 95 | 2010 | 영어와문학

한국 기독교시에 나타난 치유성 연구

A Study of Healing Shown in Korean Christian Poems

종교연구 | 66 | 2012 | 종교학

친일과 전향의 내적 논리 1 -주요한의 경우-

The Internal logic of Pro-Japanese activities and Conversion 1 : the case of Ju Yo-han

우리문학연구 | 32 | 2011 | 한국어와문학

성범죄 보도가 여성 수용자의 사회적 현실인식에 미치는 영향:2단계 문화계발 모델의 매개효과 검증

Effects of TV News about Sexual Crimes on Female Viewers’ Perception of Reality:A Mediation Analysis on the Two-Step Model of Cultivation Theory

한국언론학보 | 56 | 2 | 2012 | 신문방송학

문학교과서에 나오는 문학 이론 및 개념의 문제점과 개선 방안(2) -‘감정이입’과 ‘공감’ 개념을 중심으로-

A Proposal to Improve the Application of Literary Theories and Concepts in Literature Textbooks -focusing on the concepts of “empathy” and “sympathy”

한국학연구 | 40 | 2012 | 기타인문학

재만조선인의 내선일체 담론과 균열 - 이석훈의 일본어 소설을 중심으로

A Study on Imperialistic desire and colonial subject in Manchuria -Centering on Lee, Seok-Hoon's novels in Japanese

한민족어문학(구 영남어문학) | 58 | 2011 | 한국어와문학

한국 라깡주의 정치의 가능성과 조건: 지젝의 ‘사회적 환상의 횡단’ 개념을 중심으로

On the possibilities and conditions of Lacanian politics in Korean Society: Focusing on Žižek's conception of the traversing the social fantasy

현대정신분석 | 13 | 1 | 2011 | 기타인문학

애도(哀悼)과정의 목회상담적 이해

Understanding of the Work of Mourning from the Pastoral Perspective

목회와상담 | 15 | 2010 | 목회상담학

애도(哀悼)과정의 목회상담적 이해

Understanding of the Work of Mourning from the Pastoral Perspective

목회와상담 | 15 | | 2010 | 목회상담학

초라한 육체와 반(反)성장 서사 : 천명관의 『고령화 가족』(문학동네, 2010)을 중심으로

A Narrative on Poor Body and Anti-Growth

인문학연구 | 43 | 2012 | 기타인문학

박완서 소설에 나타난 애도와 죄의식에 관한 연구

A study on the mourning and sense of guilt in Park Wan-seo's works

여성문학연구 | 25 | 2011 | 한국어와문학

『맥베스』: 에고의 본성

The Essence of Ego in Macbeth

Shakespeare Review | 47 | 1 | 2011 | 영어와문학

피팅 모델의 신체적 매력성 효과: 심리적 거리감과 동일시의 이중구조를 중심으로

The Effect of Physical Attractiveness of Fitting Model: Focusing on the Dual Paths of Psychological Distance and Identification

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

3D 입체 영상의 효과 :영화'아바타'의 실재감, 동일시 그리고 즐거움

3D Effects: Presence, Identification and Enjoyment of the Movie ‘Avatar’

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

3D 입체 영상의 효과 :영화'아바타'의 실재감, 동일시 그리고 즐거움

3D Effects: Presence, Identification and Enjoyment of the Movie ‘Avatar’

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

천양희 초기시의 우울 연구 -상실의 의미화 작용을 중심으로-

A Study on Depression in Cheon, Yang-hee's Early Poetry -With a focus on the signification mechanism of loss-object

여성문학연구 | 25 | 2011 | 한국어와문학

The Moderating Effect of Relational Benefits on the Relationship between Switching Costs and Commitment in Casual Dining Restaurants

전환비용과 고객몰입간의 관계에 관계혜택이 갖는 조절변수 역할에 관한 연구: 캐쥬얼 다이닝 레스토랑을 중심으로

관광연구 | 25 | 3 | 2010 | 관광학일반

The Moderating Effect of Relational Benefits on the Relationship between Switching Costs and Commitment in Casual Dining Restaurants

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청소년의 성격특성 및 성역할 정체감이 미디어 인물 동일시에 미치는 영향 -TV 드라마의 남장여자 캐릭터를 중심으로-

The effects of teenagers' personality types and gender role identity which influence identification with media character -Focusing on the character of a woman in male attire in TV drama shows-

청소년문화포럼 | 23 | 2010 | 청소년복지

청소년의 성격특성 및 성역할 정체감이 미디어 인물 동일시에 미치는 영향 -TV 드라마의 남장여자 캐릭터를 중심으로-

The effects of teenagers' personality types and gender role identity which influence identification with media character -Focusing on the character of a woman in male attire in TV drama shows-

청소년문화포럼 | | 23 | 2010 | 청소년복지

기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과

The Relationship between Corporate Cultureand Reputation : Mediation Effect of Corporate Social Responsibility(CSR) andMembers’ Identification

한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학

기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과

The Relationship between Corporate Cultureand Reputation : Mediation Effect of Corporate Social Responsibility(CSR) andMembers’ Identification

한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학

가와바타 야스나리(川端康成)의 <신문예>에 관한 一考 ― 새로움의 지향과 인간구제의 문학 ―

A Study on Kawabata yasunari’s ― intention of novelty and literature of human relief ―

日本學硏究 | 29 | 2010 | 일본어와문학

가와바타 야스나리(川端康成)의 <신문예>에 관한 一考 ― 새로움의 지향과 인간구제의 문학 ―

A Study on Kawabata yasunari’s ― intention of novelty and literature of human relief ―

日本學硏究 | 29 | | 2010 | 일본어와문학

사회적 가치가 사회적 기업에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향: 동일시의 효과

Effects of Social Values of Social Enterprises on Attitude towards Social Enterprises and Purchase Intention: Mediating Effects of Identification

고객만족경영연구 | 14 | 1 | 2012 | 경영학

스토리텔링 치료의 치료 요인과 그 적용

Therapeutische Faktoren und Ansätze der Storytellingtherapie

헤세연구 | 25 | 2011 | 독일어와문학

뉴스 앵커의 카리스마가 수용자의 뉴스 신뢰도, 뉴스 시청의도, 프로그램 충성도에 미치는 영향 : 앵커의 동일시와 공신력을 중심으로

The Effects of Charismatic Images of News Anchors on Audiences' Perceptions of News credibility, News Watching Intention and News Program Loyalty : Role of Identification and Source Credibility

한국방송학보 | 26 | 4 | 2012 | 신문방송학

색조화장품브랜드의 잡지광고 이미지 전략 분석 연구 -고전적 조건화 설득모델과 동일시 설득모델을 중심으로-

An Analytical Study on Image Strategy for Magazine Advertising in Make-up Cosmetics - Centering on Classical Conditioning Persuasion Model and Identification Persuasion Model in Magazine Advertising -

한국디자인포럼 | 32 | 2011 | 디자인

스마트폰의 브랜드 개성-자아 이미지간 일치성이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 스마트폰 사용 플로우 경험 조절 효과를 중심으로

The Influence of the Congruity between Brand Personality and Self-Image on Brad Loyalty - Moderating Effect of the Smartphone Flow Experience -

광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학

텔레비전 만화영화의 친사회적 효과: 보상과 동일시가 친사회적 사고와 행동 의도에 미치는 영향

Prosocial Effects of Television Cartoons: The effects of reward and identification on prosocial thoughts and behavioral intentions

한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학

텔레비전 만화영화의 친사회적 효과: 보상과 동일시가 친사회적 사고와 행동 의도에 미치는 영향

Prosocial Effects of Television Cartoons: The effects of reward and identification on prosocial thoughts and behavioral intentions

한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학

레비나스, 근대의 자율적 주체에 대한 비판

Lévinas, A Critique of the Modern Autonomous Subject

한국기독교신학논총 | 77 | 2011 | 기독교신학

‘공동체(communauté)’ 연구에서 앞서 놓아야 할 물음으로서 ‘같아지기(identification)’ 개념과 그 철학 바탕 -프로이트(S. Freud)와 앙리(M. Henry)의 생각을 중심으로-

En tant que question qu’il faudrait poser par avance dans l’étude de la communauté CONCEPT D’IDENTIFICATION ET SON FONDEMENT PHILOSOPHIQUE: Autour de la pensée de S. Freud et de celle de M. Henry

현상학과 현대철학 | 49 | 2011 | 철학

동일시 확장모델을 이용한 기부의도에 영향을 미치는 조직커뮤니케이션 전략에 관한 연구 - 기부자와 비기부자 집단의 비교를 중심으로-

A Study on Organizational Communication Strategies to Influence the Giving Intention using Expanded Identification Model : - A Comparative Study of Existing Donors and Potential Donors -

마케팅관리연구 | 15 | 4 | 2010 | 경영학

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A Study on Organizational Communication Strategies to Influence the Giving Intention using Expanded Identification Model : - A Comparative Study of Existing Donors and Potential Donors -

마케팅관리연구 | 15 | 4 | 2010 | 경영학

프로이트의 멜랑콜리론 - 서양 주체의 문화적 기질(disposition)론

Freud’ Melancholy Theory : The cultural disposition of the western subject

철학탐구 | 28 | 2010 | 철학

프로이트의 멜랑콜리론 - 서양 주체의 문화적 기질(disposition)론

Freud’ Melancholy Theory : The cultural disposition of the western subject

철학탐구 | 28 | | 2010 | 철학

이동 통신사의 기업 아이덴티티와 고객 충성도와의 관계에 관한 연구 : 동일시를 매개변인으로

Relationship among the Mobile Telecom Corporate Identity and Loyalty : Mediated by identification

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

이동 통신사의 기업 아이덴티티와 고객 충성도와의 관계에 관한 연구 : 동일시를 매개변인으로

Relationship among the Mobile Telecom Corporate Identity and Loyalty : Mediated by identification

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

은행 기업의 아이덴티티와 동일시, 기업 평판과의관계에 관한 연구: 국민은행, 신한은행, 우리은행을 중심으로

Relationship among Corporate Identity, Identification, and Corporate Reputation: Focused on Kookmin, Shinhan, Woori Bank

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

은행 기업의 아이덴티티와 동일시, 기업 평판과의관계에 관한 연구: 국민은행, 신한은행, 우리은행을 중심으로

Relationship among Corporate Identity, Identification, and Corporate Reputation: Focused on Kookmin, Shinhan, Woori Bank

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마음챙김과 자기기억의 연관성 —위빠사나 명상과 구르지예프 사상을 중심으로—

The Connection between Buddhist Mindfulness and Gurdjieff's Self-Remembering

禪學(선학) | 26 | 2010 | 응용불교학

마음챙김과 자기기억의 연관성 —위빠사나 명상과 구르지예프 사상을 중심으로—

The Connection between Buddhist Mindfulness and Gurdjieff's Self-Remembering

禪學(선학) | | 26 | 2010 | 응용불교학

영상이미지에 있어서 주체구성과 의미에 관한 연구- 삼성 기업광고 TV-CF를 중심으로 -

A Study on the Constitution of Subject and the Meaning in the Visual Image- focus on Samsung TV-CF -

한국영상학회논문집 | 9 | 2 | 2011 | 예술일반

라사 Rasa 미적경험에 관한 고찰을 중심으로

Rasa and Experience of Aesthetic

영상문화 | 15 | 2010 | 학제간연구

라사 Rasa 미적경험에 관한 고찰을 중심으로

Rasa and Experience of Aesthetic

영상문화 | | 15 | 2010 | 학제간연구

그림책을 통한 유아의 동일시 현상과 자아개념 분석 연구

Study on the Analysis about Identification and Self-concept in Children Through the Picture Books

한국영유아보육학 | 67 | 2011 | 사회복지학

텔레비전 만화영화의 친사회적 효과에 관한 연구

Prosocial Effects of Television Cartoon

애니메이션연구 | 6 | 1 | 2010 | 영화

텔레비전 만화영화의 친사회적 효과에 관한 연구

Prosocial Effects of Television Cartoon

애니메이션연구 | 6 | 1 | 2010 | 영화