정 소구 광고의 특성에 관한 탐색적 연구 : 1960년대∼2000년대 주부 타깃 잡지광고의 내용분석을 중심으로
The Research on ‘Cheong’ Appeal Advertisements : Focused on the Contents Analysis of Housewives Targeted Magazine Advertisements in the 1960s~2000s
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
정 소구 광고의 특성에 관한 탐색적 연구 : 1960년대∼2000년대 주부 타깃 잡지광고의 내용분석을 중심으로
The Research on ‘Cheong’ Appeal Advertisements : Focused on the Contents Analysis of Housewives Targeted Magazine Advertisements in the 1960s~2000s
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
미디어와 광고에 나타난 한국 화장품 소비의 실증연구
An Empirical Study of the Cosmetics Consumption in Media and Advertizing
계량경제학보 |
22 |
4 |
2011 |
경제학
‘강한 남자’에서 ‘아름다운 남자’로: 1970∼1990년대 남성 잡지광고에 나타난 남성 이미지의 변화와 표현방식
From Strong Men to Beautiful Men: How Male Portrayals are Changed in Korean Men’s Magazines from 1970s to 1990s
미디어, 젠더 & 문화 |
22 |
2012 |
신문방송학
광고디자인의 레이아웃 형태와 관여도에 따른 소비자 태도 연구 - 잡지 유머소구를 중심으로 -
A study on consumers' attitude on advertising design layout style and involvement - Focusing on humor appeal in magazine advertising -
조형미디어학 |
14 |
4 |
2011 |
기타미술
Foreign Words and Foreign Models in Korean Magazine Advertisements: Generation Matters?
한국 잡지광고에 사용되는 외국어와 외국모델: 세대를 중심으로
사회과학연구 |
23 |
2 |
2011 |
기타사회과학일반
잡지 광고에 나타난 아이러니 문채의 특성 연구 - ‘함축성’과 ‘상이성’ 개념을 중심으로 -
A study of characteristics of irony figures in magazine advertisements : Focused on ‘implicature of expressions’ and ‘dissimilarity of elements’
수사학 |
12 |
2010 |
기타인문학
잡지 광고에 나타난 아이러니 문채의 특성 연구 - ‘함축성’과 ‘상이성’ 개념을 중심으로 -
A study of characteristics of irony figures in magazine advertisements : Focused on ‘implicature of expressions’ and ‘dissimilarity of elements’
수사학 |
|
12 |
2010 |
기타인문학
광고 속 남성성의 시대에 따른 변화에 대한 분석: 1970년대부터 2000년대까지의 잡지 광고를 중심으로
A Content Analysis of the Changing Masculinity in Magazine Advertisements from the 1970s to the 2000s
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
광고 속 남성성의 시대에 따른 변화에 대한 분석: 1970년대부터 2000년대까지의 잡지 광고를 중심으로
A Content Analysis of the Changing Masculinity in Magazine Advertisements from the 1970s to the 2000s
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학