잡지 광고

연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학

클래스 : 경제/산업활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.36703

STNet ID : 9009010

한자 : 雜誌廣告
영어 : magazine advertising

b01-03 경제/산업활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

e02-02 패턴 패턴

유형 광고 [ 有形廣告 ]

isKindOf (상위 유형)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

인쇄 광고 [ 印刷廣告 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

a04-03 교재·자료 교재/재료

잡지 () [ 雜誌 ]

정 소구 광고의 특성에 관한 탐색적 연구 : 1960년대∼2000년대 주부 타깃 잡지광고의 내용분석을 중심으로

The Research on ‘Cheong’ Appeal Advertisements : Focused on the Contents Analysis of Housewives Targeted Magazine Advertisements in the 1960s~2000s

한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학

정 소구 광고의 특성에 관한 탐색적 연구 : 1960년대∼2000년대 주부 타깃 잡지광고의 내용분석을 중심으로

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미디어와 광고에 나타난 한국 화장품 소비의 실증연구

An Empirical Study of the Cosmetics Consumption in Media and Advertizing

계량경제학보 | 22 | 4 | 2011 | 경제학

‘강한 남자’에서 ‘아름다운 남자’로: 1970∼1990년대 남성 잡지광고에 나타난 남성 이미지의 변화와 표현방식

From Strong Men to Beautiful Men: How Male Portrayals are Changed in Korean Men’s Magazines from 1970s to 1990s

미디어, 젠더 & 문화 | 22 | 2012 | 신문방송학

광고디자인의 레이아웃 형태와 관여도에 따른 소비자 태도 연구 - 잡지 유머소구를 중심으로 -

A study on consumers' attitude on advertising design layout style and involvement - Focusing on humor appeal in magazine advertising -

조형미디어학 | 14 | 4 | 2011 | 기타미술

Foreign Words and Foreign Models in Korean Magazine Advertisements: Generation Matters?

한국 잡지광고에 사용되는 외국어와 외국모델: 세대를 중심으로

사회과학연구 | 23 | 2 | 2011 | 기타사회과학일반

잡지 광고에 나타난 아이러니 문채의 특성 연구 - ‘함축성’과 ‘상이성’ 개념을 중심으로 -

A study of characteristics of irony figures in magazine advertisements : Focused on ‘implicature of expressions’ and ‘dissimilarity of elements’

수사학 | 12 | 2010 | 기타인문학

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수사학 | | 12 | 2010 | 기타인문학

광고 속 남성성의 시대에 따른 변화에 대한 분석: 1970년대부터 2000년대까지의 잡지 광고를 중심으로

A Content Analysis of the Changing Masculinity in Magazine Advertisements from the 1970s to the 2000s

광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학

광고 속 남성성의 시대에 따른 변화에 대한 분석: 1970년대부터 2000년대까지의 잡지 광고를 중심으로

A Content Analysis of the Changing Masculinity in Magazine Advertisements from the 1970s to the 2000s

광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학