프로그램 평가

연구분야 : B120500 사회과학 > 교육학 > 교육평가

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.36788

STNet ID : 1001698

한자 : --評價
영어 : Program Evaluation

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

평가 () [ 評價 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

프로그램 개발 [ --開發 ]

RT (관련어)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

투자회수효과 [ 投資回收效果 ]

RT (관련어)

 

a04-09 저작(창작)물/정보 저작(창작)물/정보

프로그램 [program]

R2:기능적

advocates (주창 대상)

 

 

스터플빔 [D. Stufflebeam]

evaluates (평가 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

프로그램 수업 [ --授業 ]

가족상담 전문가 교육에 대한 미국의 연구동향 분석: 프로그램 평가를 중심으로

A Review of Family Counseling Training Research based on Program Evaluation

상담학연구 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

가족상담 전문가 교육에 대한 미국의 연구동향 분석: 프로그램 평가를 중심으로

A Review of Family Counseling Training Research based on Program Evaluation

상담학연구 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

A University English Reading Program Evaluation: A First-Step for Improvement

응용언어학 | 27 | 1 | 2011 | 언어학

유치원 평가지표의 교육과정 영역 기준에 따른 교육계획안 평가 분석

Analysis of Kindergarten Daily Lesson Plans According to Curriculum Domain of Kindergarten Evaluation Criteria

미래유아교육학회지 | 17 | 3 | 2010 | 교육학

유치원 평가지표의 교육과정 영역 기준에 따른 교육계획안 평가 분석

Analysis of Kindergarten Daily Lesson Plans According to Curriculum Domain of Kindergarten Evaluation Criteria

미래유아교육학회지 | 17 | 3 | 2010 | 교육학

An Overview of English Village and Camp Programs in Korea

현대영미어문학 | 28 | 3 | 2010 | 영어와문학

An Overview of English Village and Camp Programs in Korea

현대영미어문학 | 28 | 3 | 2010 | 영어와문학

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

관학 협력을 통한 방과후 원어민 영어교실의 운영 및 성과

Operation and effects of after-school programs with native speaker teachers of English supported by local government.

Foreign Languages Education | 19 | 2 | 2012 | 언어학

조손가족 조부모를 위한 강점기반 집단교육 프로그램 개발 및 평가

A strengths-based group program for grandparents raising their grandchildren: Development and education

노인복지연구 | 47 | 2010 | 사회복지학

조손가족 조부모를 위한 강점기반 집단교육 프로그램 개발 및 평가

A strengths-based group program for grandparents raising their grandchildren: Development and education

노인복지연구 | | 47 | 2010 | 사회복지학

영어교사 심화연수기관 평가

A study on the evaluation of teacher training programs for Korean English teachers

Foreign Languages Education | 17 | 3 | 2010 | 언어학

영어교사 심화연수기관 평가

A study on the evaluation of teacher training programs for Korean English teachers

Foreign Languages Education | 17 | 3 | 2010 | 언어학

장애인 직업재활시설 현황과 효율성에 관한 연구

A study on the vocational rehabilitation facilities: Focusing on the current situations, conditions and administrative efficiency

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

장애인 직업재활시설 현황과 효율성에 관한 연구

A study on the vocational rehabilitation facilities: Focusing on the current situations, conditions and administrative efficiency

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

영어교사 심화연수 프로그램 개발을 위한 기초 연구

A preliminary study for developing intensive in-service English teacher training program

Foreign Languages Education | 18 | 1 | 2011 | 언어학

Program Evaluation - The Case of Head Start Program -

한국지방행정학보 | 9 | 1 | 2012 | 행정학

기업상담 효과에 대한 세 관련 주체(내담자, 관리자, 상담자)의 인식 비교 분석

Three Different Perspectives on the Efficacy of Workplace Counseling: Comparing Clietns, Counselors, and Managers

상담학연구 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

기업상담 효과에 대한 세 관련 주체(내담자, 관리자, 상담자)의 인식 비교 분석

Three Different Perspectives on the Efficacy of Workplace Counseling: Comparing Clietns, Counselors, and Managers

상담학연구 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

이러닝 기반 교원연수 프로그램 평가체제 개발 연구

Development of an Evaluation System for Teacher Training e-Learning Programs

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

이러닝 기반 교원연수 프로그램 평가체제 개발 연구

Development of an Evaluation System for Teacher Training e-Learning Programs

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

HRD 프로그램 평가 보고서의 내용 분석: 보고서의 형식과 실체를 중심으로

The contents analysis of HRD program evaluation report: “how it is said” and “what is said”

기업교육과인재연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

HRD 프로그램 평가 보고서의 내용 분석: 보고서의 형식과 실체를 중심으로

The contents analysis of HRD program evaluation report: “how it is said” and “what is said”

기업교육과인재연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학