이주 소수자의 미디어 이용, 대인 커뮤니케이션, 그리고 적대적 지각: 북한이탈주민의 심리적 적응에 대한 탐색
Immigrant Minorities’ Media Uses, Interpersonal Communication, and Hostile Perceptions: The Psychological Adaptation of North Korean Refugees in South Korea
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
2010 지방선거에서 미디어 이용과 TV토론관심시청이 정치효능감, 투표행위에 미치는 효과연구
The Effect of Media use, TV Debate Watching on Political Efficacy and Voting Behavior in 2010 Local Elections
한국언론학보 |
55 |
6 |
2011 |
신문방송학
미디어 이용이 사회적 불신과 정치신뢰에 미치는 영향에 대한 연구
A study of the relationship among media use, social distrust, political trust
정치커뮤니케이션연구 |
25 |
2012 |
정치커뮤니케이션
텔레비전을 떠난 지상파 콘텐츠: 수용자 선택과 이용을 중심으로
Television Contents Leaving Television: Selection and Uses
언론정보연구 |
47 |
2 |
2010 |
신문방송학
텔레비전을 떠난 지상파 콘텐츠: 수용자 선택과 이용을 중심으로
Television Contents Leaving Television: Selection and Uses
언론정보연구 |
47 |
2 |
2010 |
신문방송학
한국과 독일의 다문화 관련 미디어 이용에 관한 연구
The Study of Korea and Germany's Usage of Multiculture Related Media
탐라문화 |
39 |
2011 |
기타인문학
Personality and Individual Media Dependency Goals
성격유형에 따른 미디어 의존관계에 관한 연구
만화애니메이션연구 |
25 |
2011 |
예술일반
이주노동자의 대인 커뮤니케이션 및 미디어 이용이 문화적응 스트레스에 미치는 영향
The Effects of Interpersonal Communication and Korean Media Consumption on Acculturative Stress Among Migrants Workers in Korea
방송과 커뮤니케이션 |
13 |
1 |
2012 |
신문방송학
재한 이주노동자의 미디어 이용과 태도에 관한 연구 : 아시아 이주노동자를 중심으로
Media Use and Attitude of Asian Migrant Workers in Korea
한국방송학보 |
26 |
4 |
2012 |
신문방송학
이주민의 대인커뮤니케이션 및 미디어 이용이 한국사회의 가치(value)에 대한 인식 및 한국사회에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Interpersonal Communication and Korean Media Consumption on the Perception of Korean Values and on the Attitude Toward Korea among Immigrants and Sojourners in Korea
한국언론학보 |
55 |
6 |
2011 |
신문방송학
사상체질(四象體質)과 미디어 이용 행태 연구
An Application of Sasangchejil(A Theory of Four Different Types of Persons) to the Study of Patterns of Media Use
언론정보연구 |
47 |
1 |
2010 |
신문방송학
사상체질(四象體質)과 미디어 이용 행태 연구
An Application of Sasangchejil(A Theory of Four Different Types of Persons) to the Study of Patterns of Media Use
언론정보연구 |
47 |
1 |
2010 |
신문방송학
주한(駐韓) 이주노동자의 미디어 이용이 직장만족도와 한국 인식 및 한국 재입국 의지에 미치는 영향
The Influence of Foreign Workers’ Media Use Patterns in Korea on Their Perceptions of Korea and Job Satisfaction
미디어, 젠더 & 문화 |
18 |
2011 |
신문방송학
전통미디어와 대화를 통한 정치정보 습득이 정치 신뢰와 미디어 신뢰에 미치는 영향: 유권자의 인터넷 이용 동기와 인터넷 정치정보노출의 매개역할을 중심으로
Media Use, Political Discussion, and Trust in Politics and Media Effects of Motives for Internet Use and Internet Exposure as Moderators
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
미디어 이용, 미디어 선거정보의 중요성 인식 및 미디어 역할에 대한 평가가 정치에 대한 부정적 감정과 정치효능감에 미치는 영향
Effects of media exposure, perceptions of media importance, and media performance satisfaction on voters’ political disaffection and efficacy
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
미디어 이용, 미디어 선거정보의 중요성 인식 및 미디어 역할에 대한 평가가 정치에 대한 부정적 감정과 정치효능감에 미치는 영향
Effects of media exposure, perceptions of media importance, and media performance satisfaction on voters’ political disaffection and efficacy
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
이민자들의 문화 정체성과 한국 국가 브랜드와의 관계
Immigrants' Cultural Identities and Relationships with Country Brand of Korea
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
이민자들의 문화 정체성과 한국 국가 브랜드와의 관계
Immigrants' Cultural Identities and Relationships with Country Brand of Korea
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
한국 국가 브랜드의 비주얼 이미지 구성요인과 미디어 이용의 역할 : 중국인들의 인식을 중심으로
Visual Image Elements of the Brand Korea and Roles of Media Consumption : A Focus on Chinese School of Journalism and Communication
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학