보완대체의사소통(AAC) 가족 참여연구 동향 분석 통한 중재 요소 고찰
A Study on Family involved Intervention Factors in Augmentative and Alternative Communication(AAC)
특수교육 |
10 |
3 |
2011 |
특수교육
학교-가족 간 협력적 지도가 장애 학생의 숙제 수행에 미치는 영향
The Effect of Family-School Partnership on the Homework Performance of Student with Disabilities
특수교육 |
9 |
3 |
2010 |
특수교육
학교-가족 간 협력적 지도가 장애 학생의 숙제 수행에 미치는 영향
The Effect of Family-School Partnership on the Homework Performance of Student with Disabilities
특수교육 |
9 |
3 |
2010 |
특수교육
가족중심의 전환교육 프로그램이 고등학교 장애학생의 자기결정과 부모의 스트레스, 양육효능감, 가족역량강화에 미치는 영향
The Effects of a Family-Focused Transition Program on the Self-Determination of the High School Students with Disabilities, Their Parents’ Stress, Parenting Efficacy, and Family Empowerment
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
가족중심의 전환교육 프로그램이 고등학교 장애학생의 자기결정과 부모의 스트레스, 양육효능감, 가족역량강화에 미치는 영향
The Effects of a Family-Focused Transition Program on the Self-Determination of the High School Students with Disabilities, Their Parents’ Stress, Parenting Efficacy, and Family Empowerment
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
Family Involvement in Early Childhood Education
유아교육에서의 가족참여에 관한 연구
한국교육문제연구 |
30 |
2 |
2012 |
기타교육학
진단평가와 개별화교육프로그램 과정에서의 가족참여에 대한 일반유치원 통합학급 담당교사와 장애유아 부모의 인식
Perceptions of Inclusive Kindergarten General Education Teachers and Parents of Children with Disabilities about Family Participations in Assessment and IEP
유아특수교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교육학
일반유치원 통합학급 담당교사의 개별화교육프로그램과 가족참여에 대한 인식
General education teachers’ perceptions about Individualized Education Program(IEP) and family participations in Kindergarten
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학