소비욕망의 구매로의 전환기제 연구
A Study on the Transition Mechanism from Consumption Desire to Purchase
소비자정책교육연구 |
7 |
4 |
2011 |
소비자/소비경제
한국 도시정치의 지배구조: 국내사례연구를 통한 조각그림 맞추기
Power Structure of Urban Politics in Korea: A Jigsaw Puzzle in Case Studies
한국지방자치학회보 |
22 |
4 |
2010 |
정치외교학
한국 도시정치의 지배구조: 국내사례연구를 통한 조각그림 맞추기
Power Structure of Urban Politics in Korea: A Jigsaw Puzzle in Case Studies
한국지방자치학회보 |
22 |
4 |
2010 |
정치외교학
소비욕망의 개념에 관한 연구
A Study on the Concept of Consumption Desire
소비자학연구 |
21 |
2 |
2010 |
경제학
저자동시인용 분석방법을 이용한 혁신확산 연구의 지적구조: 커뮤니케이션학 영역을 중심으로
Intellectual Structure of Innovation Diffusion Research in the Communication Discipline
한국방송학보 |
25 |
6 |
2011 |
신문방송학
서예서체 이미지에 대한 대표형용사 추출 연구
Study on the Development of Representative Adjectives for Calligraphy Image
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
서예서체 이미지에 대한 대표형용사 추출 연구
Study on the Development of Representative Adjectives for Calligraphy Image
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
지식생산의 구조와 이론사회학의 위상: '사회와 이론'의 키워드 네트워크 분석 2004~2010
Mapping Knowledge Domains: The Structure of Knowledge Production and the Status of Theory in Korean Sociology 2004-2010
사회와 이론 |
19 |
2011 |
기타사회학
왜 더 많이 회상되는가?: 연결망기법을 이용한 월드컵 광고 내용분석
Why Recalled More? : A Content Analysis of World-Cup Ad Using Network Approach
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학
소비물에 내재한 의미의 구조분석을 위한 연결망이론의 탐색적 적용: 신발을 중심으로
Why do people wear shoes?: An exploratory study on the hierarchical structure of the meanings in products through the network theory
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
소비물에 내재한 의미의 구조분석을 위한 연결망이론의 탐색적 적용: 신발을 중심으로
Why do people wear shoes?: An exploratory study on the hierarchical structure of the meanings in products through the network theory
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
국내 방송 프로그램 유통현황에 관한 연구
Research Examining the Current Status of Broadcasting Program Circulation
사회과학연구 |
37 |
1 |
2011 |
사회과학일반
스마트미디어 이용이 멀티플랫폼 미디어교차소비에 기반한 매체 가치에 미치는 영향 - 연결망분석을 통한 접근
The Effects of Usages of Smart Media on the Values of Multi-platform Media Based on the Cross Media Consumption - An Approach of the Network Analysis
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학