음성적 광고의 해석을 통한 한국사회의 '뒷문화' 연구 : TV광고와 지하철 화장실과 연계된 장소에서 수집한 음성적인 광고성 메시지의 비교를 중심으로
A study on 'back culture' of Korean society through an analysis of peripheral advertising : Focused on a comparison between TV advertising and peripheral message like advertising collected in associated places and in public restroom of the subway
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
음성적 광고의 해석을 통한 한국사회의 '뒷문화' 연구 : TV광고와 지하철 화장실과 연계된 장소에서 수집한 음성적인 광고성 메시지의 비교를 중심으로
A study on 'back culture' of Korean society through an analysis of peripheral advertising : Focused on a comparison between TV advertising and peripheral message like advertising collected in associated places and in public restroom of the subway
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구
Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
옥외광고 구성요소를 통한 옥외광고 개성에 관한 연구
Effects of Visual Components in Outdoor Advertisement on the Perception of Personality
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
한국의 BTO·BTL사업추진방식의 소유권귀속에 관한 개선방안
Study on types in PPP in the Republic of Korea
동북아법연구 |
6 |
1 |
2012 |
비교법학
문화시설 건립에 있어 임대형민간투자제도 적용의 적합성에 관한 연구
PPP in Korean Cultural Administration: Applicability of BTL scheme in Expanding Cultural Facilities
현대사회와 행정 |
20 |
3 |
2010 |
사회과학일반
문화시설 건립에 있어 임대형민간투자제도 적용의 적합성에 관한 연구
PPP in Korean Cultural Administration: Applicability of BTL scheme in Expanding Cultural Facilities
현대사회와 행정 |
20 |
3 |
2010 |
사회과학일반
ATL과 BTL 광고 수용에 영향을 미치는 소비자 문화 차원의 역할
Roles of Consumers' Culture Influencing Acceptance of ATL and BTL Advertising
OOH광고학연구 |
8 |
1 |
2011 |
신문방송학
정유사와 주유소의 SP활동에 관한 연구
A Study on Sales Promotions of Oil Companies and Gas Stations
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
정유사와 주유소의 SP활동에 관한 연구
A Study on Sales Promotions of Oil Companies and Gas Stations
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
국제회계기준 도입이 민간투자사업의 회계와 세무에 미치는 영향에 대한 사례연구 - BTL 사업을 중심으로 -
A Case Study on the Effects of Adopting IFRS on Accounting and Taxation of Private Investments in Infrastructure - Focusing on the BTL -
회계저널 |
20 |
2 |
2011 |
회계학
철도 BTL 민자사업의 타당성과 민자적격성에 관한 연구 - 일반철도 BTL사업의 사례비교를 중심으로 -
A Study on the Validity and Value For Money(VFM) of the Railway Build-Transfer-Lease(BTL) Project: Based on the Case Comparison of the BTL Trunk Line Projects
한국정책학회보 |
20 |
2 |
2011 |
정책학
임대형 민간투자사업(BTL)에 대한 과세상 문제점과 개선방안
Taxation on Property Development using Build-Transfer-Lease Mechanism under Service Concession Arrangements
조세법연구 |
16 |
1 |
2010 |
법학
임대형 민간투자사업(BTL)에 대한 과세상 문제점과 개선방안
Taxation on Property Development using Build-Transfer-Lease Mechanism under Service Concession Arrangements
조세법연구 |
16 |
1 |
2010 |
법학
BTL 중심의 브랜드 접촉점에 따른 외식프랜차이즈기업 소비자 유형 분류: Q방법론의 적용
A Study on Consumer Types of Brand Touch Point for BTL Strategy of Franchise Business in the Food Service Industry: A Q-methodological Approach
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
융합으로 나타나는 BTL광고의 표현연구 - BTL광고의 유형별 분류를 중심으로 -
A Study on the Expression of BTL ADs. that comes to convergence. - Mainly with Classification of BTL ADs.-
디지털디자인학연구 |
12 |
1 |
2012 |
디자인
환경요소를 활용한 앰비언트(Ambient) 광고 효과측정에 관한 연구
A Study on Measuring Effectiveness of Ambient Advertising by Environmental Element
디지털디자인학연구 |
10 |
2 |
2010 |
디자인
환경요소를 활용한 앰비언트(Ambient) 광고 효과측정에 관한 연구
A Study on Measuring Effectiveness of Ambient Advertising by Environmental Element
디지털디자인학연구 |
10 |
2 |
2010 |
디자인