장애아동 부모들의 품앗이 부모자조활동이 양육스트레스와 가족역량강화 및 가족의 삶의 질에 미치는 영향
The Effects of a Poomassi Parent Self-help Activity among Parents of Children with Disabilities on Parenting Stress, Family Empowerment and Family Quality of Life
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
장애아동 부모들의 품앗이 부모자조활동이 양육스트레스와 가족역량강화 및 가족의 삶의 질에 미치는 영향
The Effects of a Poomassi Parent Self-help Activity among Parents of Children with Disabilities on Parenting Stress, Family Empowerment and Family Quality of Life
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
일가족양립갈등에 영향을 미치는 요인 분석: 직장내 지원과 가족지원의 영향력을 중심으로
An Analysis of Factors Affecting Work-Family Conflict of Korean Working People: Focusing the Effect of Workplace Support and Familial Support
사회복지정책 |
37 |
3 |
2010 |
사회복지학
일가족양립갈등에 영향을 미치는 요인 분석: 직장내 지원과 가족지원의 영향력을 중심으로
An Analysis of Factors Affecting Work-Family Conflict of Korean Working People: Focusing the Effect of Workplace Support and Familial Support
사회복지정책 |
37 |
3 |
2010 |
사회복지학
통합보육기관 재원 일반유아와 장애유아의 가족지원 실태 및 욕구
The Present Conditions and Needs of Family Support of Children with and without Disabilities in the Inclusive Child Care and Education Centers
미래유아교육학회지 |
18 |
3 |
2011 |
교육학
지적장애아동과 품행장애아동의 가족지원 사례관리 연구
A study on the Case Management for Family Support of Children with Intellectual Disabilities and Conduct Behavior
특수교육재활과학연구 |
51 |
3 |
2012 |
기타사회과학
다문화가정 유아의 교육기관 적응과정과 상호작용 행동유형에 관한 근거이론적 접근
The Grounded Theory on the Adaptational Process and Interaction-Behavioral Types of Young Children with Multi-cultural Families
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
다문화가정 유아의 교육기관 적응과정과 상호작용 행동유형에 관한 근거이론적 접근
The Grounded Theory on the Adaptational Process and Interaction-Behavioral Types of Young Children with Multi-cultural Families
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
특수교육과 관련된 가족지원 및 상담지원에 대한 요구 분석연구
An Analysis of Survey on Family Supports and Counseling Supports Regarding Related Services in Special Education
지적장애연구 |
14 |
3 |
2012 |
사회과학일반
가족중심의 전환교육 프로그램이 고등학교 장애학생의 자기결정과 부모의 스트레스, 양육효능감, 가족역량강화에 미치는 영향
The Effects of a Family-Focused Transition Program on the Self-Determination of the High School Students with Disabilities, Their Parents’ Stress, Parenting Efficacy, and Family Empowerment
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
가족중심의 전환교육 프로그램이 고등학교 장애학생의 자기결정과 부모의 스트레스, 양육효능감, 가족역량강화에 미치는 영향
The Effects of a Family-Focused Transition Program on the Self-Determination of the High School Students with Disabilities, Their Parents’ Stress, Parenting Efficacy, and Family Empowerment
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
장애아동 가족을 위한 가족탄력성 지원 프로그램의 고찰
A Review of Family Resilience Support Programs for Families with Children with Disabilities
자폐성장애연구 |
12 |
2 |
2012 |
특수교육
강원도 내 장애아동 가족의 삶의 질 연구
The Study of the Quality of Life(QOL) of Family with Disabled Children in GangWon-do
한국영유아보육학 |
70 |
2012 |
사회복지학
부모 역량강화를 위한 양육지원 프로그램이 장애유아 부모의 양육효능감과 부모-유아 상호작용에 미치는 영향
Effects of a Parenting Support Program for Parent Empowerment on Parenting Efficacy and Parent-Child Interactions in Families of Young Children with Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
특수학교 유치부 교사의 관점에서 본 가족지원 서비스 운영의 실태 및 지원에 대한 요구
Operating Status and Support Needs for Family Support Service from the Perspective of Teachers at Special School Kindergartens
유아특수교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교육학
발달지체 영ㆍ유아 가족의 요구에 따른 가족지원 프로그램 내용구성 및 활용방안 탐색
A Study on Contents and Application of Family Support Programs According to the Family Needs of Younger Children with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
발달지체 영ㆍ유아 가족의 요구에 따른 가족지원 프로그램 내용구성 및 활용방안 탐색
A Study on Contents and Application of Family Support Programs According to the Family Needs of Younger Children with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
발달지체유아 아버지의 가족지원 인식 및 요구에 관한 질적 연구
A Qualitative Study on Perceptions and Needs of Family Support of Fathers of Young Children with Developmental Delays
유아특수교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교육학
발달지체영유아 아버지의 가족지원에 대한 인식 및 요구
The Perception and Needs of the Fathers of Young Children with Developmental Delays on Family Support
유아특수교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교육학
농중증ㆍ중복장애아동과 가족 지원을 위한 요구분석
Needs assessment for supporting deaf children with severe and multiple disabilities and their families
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
장애전담어린이집 학부모의 가족지원 요구조사 - 충남지역 장애전담어린이집을 중심으로 -
A Study on Parents' Needs for Family Support of the Day Care Center for Young Children with Disabilities in the Province of Chungnam
특수아동교육연구 |
12 |
4 |
2010 |
교육학
장애전담어린이집 학부모의 가족지원 요구조사 - 충남지역 장애전담어린이집을 중심으로 -
A Study on Parents' Needs for Family Support of the Day Care Center for Young Children with Disabilities in the Province of Chungnam
특수아동교육연구 |
12 |
4 |
2010 |
교육학