부정적 감정

연구분야 : B211300 사회과학 > 심리과학 > 상담심리/심리치료

클래스 : 감정

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.45013

한자 : 否定的感情

c02-01 감정

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

부적 정서 () [ 不的情緖 ]

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

c02-01 감정 감정

긍정적 정서 () [ 肯定的情緖 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

정서 표현 () [ 情緖表現 ]

RT (관련어)

감정이 일어날 수 있는 상황

c03-01 상태/상황 상태/상황

조직 갈등 () [ 組織葛藤 ]

메어리 울스턴크래프트의 『마리아』에 나타난 공감의 정치적 함의와 그 한계

근대영미소설 | 17 | 3 | 2010 | 영어와문학

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긴장과 청소년 비행

Strain and Juvenile Delinquency in Korean Context

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레스토랑의 서비스실패에 대한 관계품질의 효과

The Effects of Relationship Quality on Service Failure in Restaurants

호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학

지각된 대기시간과 공정성이 감정반응 및 서비스평가에 미치는 영향

The Effect of Customers’ Waiting Time on Perceived Justice and Emotional Response of Family Restaurants

동북아관광연구 | 8 | 1 | 2012 | 기타관광학

항공기내 면세품 충동구매시 상황요인과 감정요인의 역할

The Role of Situational Factors and Emotional response on Impulsive Purchase Duty Free Items on Board

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전형성 높은 브랜드가 상품구색 평가와 부정적 감정에 미치는 영향

The Effects of Typical Brand on Assortment Evaluation and Negative Emotion

대한경영학회지 | 23 | 3 | 2010 | 경영학

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긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향

The Effect of Positive and Negative Emotions on Shopping Value and Approach Behaviors of the Internet Apparel Shopping Site

유통연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

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고객의 자기조절성향이 서비스 실패에 따른부정적 감정과 고객반응에 미치는 영향 -귀인과정에 따른 조정적 역할을 중심으로-

Self-Regulatory Mode Effects on Emotion and Customer's Response in Failed Services -Focusing on the moderate effect of attribution processing-

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서비스 실패 시 고객의 자기조절모드가 부정적 감정 및 반응에 미치는 영향 에 관한 연구 - 사후가정사고, 후회감, 실망감 및 고객만족의 매개효과를 중심으로 -

Customer’s self regulatory mode effects on negative emotion and response in failed services -Focusing on the mediating effect of counter-factual thinking, regret, disappointment and customer satisfaction-

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The Effect of Human Interest Framing in Cause Related Marketing (CRM) on a Consumer’s Purchase Intention Mediated by Negative Emotions and Empathy

대의마케팅에서 휴먼관심프레이밍이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : 부정적 감정과 감정이입 효과를 중심으로

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서비스회복이 항공사 고객의 감정반응과 행동의도에 미치는 영향

Effects of Service Recovery Conducted by Airline Company on Customer's Affective Reaction and Behavioral Intention

관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반

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테마파크 대기동선에서의 효율적인 마케팅 방안에 관한 연구 - 대기시간 공지 및 프로모션 활동을 중심으로 -

The Effective Marketing Project on the Waiting Line Traffic in a Theme Park: A Focus on the Effect of Waiting Time Announcement and Promotion Activities

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대기불안과 부정적 감정의 선행변수

Prerequisite Variable of Waiting Anxiety and Negative Emotion

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중국소비자들의 공정성 차원 간 상호관련성에 관한 연구

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환대산업 조직 내 괴롭힘으로 인한 부정적 감정이 비생산적 업무행동에 미치는 영향

The effect on counter productive work behavior by negative emotion from bullying in hospitality industry

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