창극(唱劇) <山불>에서 경험되는 시간의식과 그 의의
A Study on Temporality and Significance of the Changgeuk(唱劇) Wildfire
현대문학의 연구 |
44 |
2011 |
한국어와문학
현상학적 교육 연구를 위한 주요 개념의 명확화 및 보완점 탐색
Clarification of the Phenomenological Basic and Methodological Concepts and Searching for Alternative Methods for Improving Acceptability of Phenomenological Research Findings
교육사회학연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
현상학적 교육 연구를 위한 주요 개념의 명확화 및 보완점 탐색
Clarification of the Phenomenological Basic and Methodological Concepts and Searching for Alternative Methods for Improving Acceptability of Phenomenological Research Findings
교육사회학연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
피와 문체, 종이 위의 전쟁 ― 중일전쟁에서 한국전쟁까지, 덧씌어진 일기장을 더듬어 ―
Bloody Writing, Wars on the Paper: From the Sino-Japanese War to the Korean War, Wringing over the Other's Diary
동악어문학 |
54 |
2010 |
한국어와문학
피와 문체, 종이 위의 전쟁 ― 중일전쟁에서 한국전쟁까지, 덧씌어진 일기장을 더듬어 ―
Bloody Writing, Wars on the Paper: From the Sino-Japanese War to the Korean War, Wringing over the Other's Diary
동악어문학 |
|
54 |
2010 |
한국어와문학
후설의 타자이론에 대한 하이데거의 비판, 영향 그리고 대응전략
Heidegger’s Criticism on Husserl’s Theory of Other, its After-effects, and Countermeasures from Husserl
현상학과 현대철학 |
49 |
2011 |
철학
다문화수학교사교육의 원리와 방법
Principles and Methods of Multicultural Mathematics Teacher Education
학교수학 |
12 |
4 |
2010 |
수학교육학
다문화수학교사교육의 원리와 방법
Principles and Methods of Multicultural Mathematics Teacher Education
학교수학 |
12 |
4 |
2010 |
수학교육학
왜 판단력의 적용대상은 예술이어야 하는가? - I. Kant의『판단력비판』 <제2서론>을 중심으로 -
Warum soll der Urteilskraft auf die schöne Kunst angewandt werden? - Durch die zweite Einleitung der Kritik der Urteilskraft Kants -
헤겔연구 |
28 |
2010 |
철학
왜 판단력의 적용대상은 예술이어야 하는가? - I. Kant의『판단력비판』 <제2서론>을 중심으로 -
Warum soll der Urteilskraft auf die schöne Kunst angewandt werden? - Durch die zweite Einleitung der Kritik der Urteilskraft Kants -
헤겔연구 |
|
28 |
2010 |
철학
蔡萬植의 『女人戰紀』論 - 『어머니』․『女子의 一生』과의 상관관계
An Essay on Chae, mansik 『Yeoinjeonki』
새국어교육 |
85 |
2010 |
국어교육
蔡萬植의 『女人戰紀』論 - 『어머니』․『女子의 一生』과의 상관관계
An Essay on Chae, mansik 『Yeoinjeonki』
새국어교육 |
|
85 |
2010 |
국어교육
역기능적 자기초점 속성 척도의 개발 및 타당화
Development and validation of dysfunctional self-focus attributes scale
Korean Journal of Clinical Psychology |
31 |
2 |
2012 |
심리과학
게임의 규칙과 거울의 의미: 루이스 캐롤의『거울을 통과하여』연구
The Rule of the Game and the Meaning of the Looking-Glass: A Study on Through the Looking-Glass
영미어문학 |
102 |
2012 |
영어와문학
논술문 형성 시기에 관한 연구 - 고차적 사고의 관점에서 -
A Study on the Formation Period for Writing an Essay : From the Perspective of Higher-Order Thinking
인문연구 |
62 |
2011 |
기타인문학
초등 예비교사의 음악 수업 비평관점에 관한 연구
A Study on the Critical Viewpoint of Pre-service Elementary Teachers for Music Class
한국교원교육연구 |
29 |
3 |
2012 |
교육학
교사의 변화능력에 대한 의미와 함의
A Discussion on the concept and implication of Change Capability
학습자중심교과교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교과교육학
시와 철학 그리고 향연 -크세노파네스 단편 1을 중심으로
Poetry, Philosophy, and Symposium -Centering around Xenophanes’ Fragment 1-
서양고전학연구 |
48 |
2012 |
서양고전어와문학
서양 정치철학의 형성과 배리 -H. Arendt의 서양철학의 ‘전통’과 ‘정치철학’ 형성에 기초하여-
The Formation and Irrationality of Western Political Philosophy -On the Basis of H. Arendt’s Theory about the Formation of the Philosophical Tradition and Political Philosophy in Western Philosophy-
시대와 철학 |
23 |
1 |
2012 |
철학
수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색
A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement
시민교육연구 |
42 |
1 |
2010 |
교육학
수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색
A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement
시민교육연구 |
42 |
1 |
2010 |
교육학
사회 수업 전문성 신장을 위한 대학-학교간 협력 프로그램 개발 : C교육대학교와 S초등학교 사례를 중심으로
Professional Development Schools Program for Enhancing Social Studies Teaching Professionalism
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
사회 수업 전문성 신장을 위한 대학-학교간 협력 프로그램 개발 : C교육대학교와 S초등학교 사례를 중심으로
Professional Development Schools Program for Enhancing Social Studies Teaching Professionalism
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 |
48 |
1 |
2010 |
교육학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 |
48 |
1 |
2010 |
교육학
세속사회에서 포스트세속사회로- 헤겔과 하버마스 철학에서 ‘신앙과 지식’의 관계 -
Von der säkularen zur postsäkularen Gesellschaft- das Problem von ‘Glauben und Wissen’ bei Hegel und Habermas -
철학연구 |
119 |
2011 |
철학
초기 유학(儒學)의 ‘반성(反省)’에 대한 연구 ― ‘내가 나를 대상화하기[反省]’의 기원에 관하여 ―
A Study on ‘Reflection(反省)’ in The EarlyConfucianism Period ― On the Origin of the Concept of ‘Reflection’ ―
철학 |
109 |
2011 |
철학
e-포트폴리오 성찰일지 작성활동의 학습효과에 영향을 미치는 학습자 관련 변인 탐색
The Investigation of Learner-Related Variables Influencing the Effect of Reflective Journal Writing on Learning in e-Portfolio
교육공학연구 |
27 |
1 |
2011 |
교육학
핀란드 교원양성과정의 특징과 시사점
Characteristics and Implications of the Teacher Education Program in Finland
학습자중심교과교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교과교육학
헤겔철학에서 과거와 미래의 변증법
The Dialectic between the Past and the Future in Hegel ’ s Philosophy
헤겔연구 |
31 |
2012 |
철학
전문가 교육에서 ‘저널쓰기’ 활용에 관한 질적 사례 연구
A Qualitative Case Study on Using Journal Writing in Professional Education
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
15 |
2 |
2012 |
교육학
수업전문성 신장을 위한 사회 수업 학습공동체 활동 사례 연구
The Activities of a Learning Community on a Social Studies Lesson for Professional Development
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
수업전문성 신장을 위한 사회 수업 학습공동체 활동 사례 연구
The Activities of a Learning Community on a Social Studies Lesson for Professional Development
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
예비교사의 다문화 멘토링 참여 경험에 관한 사례 연구
A Case Study of Preservice Teachers' Experiences in a Multicultural Mentoring Program
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
예비교사의 다문화 멘토링 참여 경험에 관한 사례 연구
A Case Study of Preservice Teachers' Experiences in a Multicultural Mentoring Program
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
헤겔철학에서 반성과 형이상학
Reflexion und Metaphysik in Hegels Philosophie
헤겔연구 |
27 |
2010 |
철학
헤겔철학에서 반성과 형이상학
Reflexion und Metaphysik in Hegels Philosophie
헤겔연구 |
|
27 |
2010 |
철학
태권도 교수와 학습 체험에 대한 반성과 해석
Reflection and Interpretation of the Lived Experience of Teaching and Learning Taekwondo
한국스포츠교육학회지 |
19 |
1 |
2012 |
체육
초등학교의 반성 기반 팀 학습에 관한 사례 연구
A case study on reflection-based team learning in elementary school
초등교육연구 |
23 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교의 반성 기반 팀 학습에 관한 사례 연구
A case study on reflection-based team learning in elementary school
초등교육연구 |
23 |
1 |
2010 |
교육학
반성의 윤리성과 탈식민성 : 해방직후 채만식 문학의 한 특성
The Ethicality and Post-colonialism in Man-sik Che's Introspection: A Characteristic of Che's Literature after the Liberation
민족문학사연구 |
45 |
2011 |
한국어와문학
반성방법의 차이가 예비 지리교사의 수업전문지식에 미치는 영향
The Impact of Reflective Thinking Methods on Improvement of Pre-service Geography Teacher's Teaching Knowledge
한국지역지리학회지 |
17 |
4 |
2011 |
지리학
수학 교과에서의 교사 지식에 기초한 반성적 수업 평가에 관한 연구
A study on the reflective teaching evaluation based on teacher knowledge in school mathematics
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학