흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
도덕적 문제 인식 유도를 위한인지 부조화 발문 전략
Questioning Strategies of Cognitive Dissonance for Inducing the Recognition of Moral Problem
윤리교육연구 |
26 |
2011 |
윤리교육학
청각장애학교 수업의 언어적 상호작용 특징 분석
Analysis on Flanders verbal interaction in classes of the school for the Deaf
특수아동교육연구 |
14 |
1 |
2012 |
교육학
『璿源系譜紀略』刊行의 意義와 序 · 跋文에 나타난 系譜意識
Significance of Publishing Seonwon-gyebo-giryak and the Genealogy Consciousness Represented in the Preface and Postscript.
역사와 실학 |
45 |
2011 |
기타역사일반
특수학급 수업의 플랜더스 언어상호작용 분석
Analysis on Flanders verbal interaction of self-contained classroom instruction
특수교육연구 |
18 |
1 |
2011 |
특수교육
빈자리와 문학교수법
Leerstellen und Literaturdidaktik
뷔히너와 현대문학 |
36 |
2011 |
독일어와문학
미술 비평 교수·학습 모델적용을 위한 발문 연구
A Study on Teacher’s Questioning Strategy for Art-criticism Educational Model
초등교육연구 |
25 |
3 |
2012 |
교육학
초등 수학교과서의 창의성 신장을 위한 발문
A Study on the Questioning in the Elementary Mathematics Textbook
초등수학교육 |
13 |
1 |
2010 |
수학교육학
초등 수학교과서의 창의성 신장을 위한 발문
A Study on the Questioning in the Elementary Mathematics Textbook
초등수학교육 |
13 |
1 |
2010 |
수학교육학
문제중심학습에서 튜터의 인지적 역할유형에 따른 발문제공이 문제해결과 만족도에 미치는 효과
Effects of Types of Questions According to PBL Tutor’s Cognitive Roles on the Problem Solving and Satisfaction
교육공학연구 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
도덕과 수업의 효율화 방안: “도덕적 주체로서의 나”영역을 중심으로
Effective Ways of Elementary Moral Teaching: Focusing on 'I domain as Moral Subject'
초등도덕교육 |
32 |
2010 |
윤리교육학
도덕과 수업의 효율화 방안: “도덕적 주체로서의 나”영역을 중심으로
Effective Ways of Elementary Moral Teaching: Focusing on 'I domain as Moral Subject'
초등도덕교육 |
|
32 |
2010 |
윤리교육학
수학 수업 발문유형 분석 및 대안 탐색 - 신임 교사 사례 연구 -
An Analysis on the pattern of questioning sentence - A case study for the newly appointed teachers -
초등수학교육 |
14 |
3 |
2011 |
수학교육학
교수 학습 목적 및 과정에 따른 발문 유형 분석: 과학교사 사례연구
Analysis of questioning used in science classes based on teaching and learning purposes and processes: Two case studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학
교수 학습 목적 및 과정에 따른 발문 유형 분석: 과학교사 사례연구
Analysis of questioning used in science classes based on teaching and learning purposes and processes: Two case studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학