패션브랜드 PIS(Product Identity System)모델 제안 - 3대 럭셔리 브랜드 사례를 중심으로 -
A Proposal on PIS(Product Identity System) Model in Fashion Brand
디자인학연구 |
24 |
3 |
2011 |
디자인
수평적 조직구조에서 디자인씽킹 기반의 창의성 발현
A Revelation in Creativity Based on Design Thinking in a Horizontal Organizational Structure
디자인학연구 |
25 |
2 |
2012 |
디자인
환경디자인 관련 회사의 디자인경영 현황과 요인별 비교분석에 관한 연구
Environment Design-related Companies' Present Condition of Design Management and Its Comparative Analysis by Factors
Journal of Integrated Design Research |
10 |
2 |
2011 |
기타디자인
도시 브랜드의 통합화를 위한 디자인 경영 전략 연구: 서울디자인을 중심으로
A Study on the Design Management Strategy for the Integration of City Brand - Focused on Seoul Design -
디자인학연구 |
23 |
1 |
2010 |
디자인
도시 브랜드의 통합화를 위한 디자인 경영 전략 연구: 서울디자인을 중심으로
A Study on the Design Management Strategy for the Integration of City Brand - Focused on Seoul Design -
디자인학연구 |
23 |
1 |
2010 |
디자인
소셜미디어 환경에서 디자인 사고 중심의 창조적 가치창출 - 기업의 집단지성 활용방안 중심으로 -
The Creation of Creative Values Focusing on Design Thinking in the Social Media Environment - With a Focus on the Application of Collective Intelligence in Companies -
디자인학연구 |
24 |
3 |
2011 |
디자인
부산광역시 10대전략산업과 디자인산업의 디자인경영에 관한 연구
A Study on design management of the design industry and 10 strategic industries in Busan Metropolitan City
경영과 정보연구 |
30 |
4 |
2011 |
경영학
중소기업의 경쟁력 강화를 위한 디자인경영에 관한 연구 -DME의 사례연구를 중심으로-
A Study on the Design Management to Increase Competitiveness of Small & Medium Sized Companies -Focused on the DME Case Studies-
기초조형학연구 |
11 |
5 |
2010 |
예술일반
중소기업의 경쟁력 강화를 위한 디자인경영에 관한 연구 -DME의 사례연구를 중심으로-
A Study on the Design Management to Increase Competitiveness of Small & Medium Sized Companies -Focused on the DME Case Studies-
기초조형학연구 |
11 |
5 |
2010 |
예술일반
중소기업의 디자인경영 성공화 전략 - 일본의 중소기업 사례연구를 중심으로-
Successful Strategy of Design Management for Small and Medium Corporations -Focused on the Case Study of Japanese Corporations-
기초조형학연구 |
13 |
1 |
2012 |
예술일반
감성적 경험 소비시장에 대한 전략적 대응과 디자인경영의 실천적 방안: MMMG 디자인 문구브랜드를 중심으로
Design Management as Strategic Action to Emotional Society and Experiential Economy: Focused on MMMG Design Stationary Brand
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
감성적 경험 소비시장에 대한 전략적 대응과 디자인경영의 실천적 방안: MMMG 디자인 문구브랜드를 중심으로
Design Management as Strategic Action to Emotional Society and Experiential Economy: Focused on MMMG Design Stationary Brand
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
기업의 창조적 경영혁신을 위한 디자이너의 동기부여 요인 - 매슬로우(A. H. Maslow)의 욕구단계설 중심으로 -
Designer's Motivation factors for the Creative Management Innovation - Focused on Maslow's Hierarchy of Human Needs -
한국디자인포럼 |
29 |
2010 |
디자인
기업의 창조적 경영혁신을 위한 디자이너의 동기부여 요인 - 매슬로우(A. H. Maslow)의 욕구단계설 중심으로 -
Designer's Motivation factors for the Creative Management Innovation - Focused on Maslow's Hierarchy of Human Needs -
한국디자인포럼 |
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29 |
2010 |
디자인
시장지향적인 디자인경영활동이 소비자의 구매행동에 미치는 영향
A Study on Effects of Market Oriented Design Management Activities on Consumer's Purchasing Behavior
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
시장지향적인 디자인경영활동이 소비자의 구매행동에 미치는 영향
A Study on Effects of Market Oriented Design Management Activities on Consumer's Purchasing Behavior
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
디자인 경영의 역할을 기반으로 한 웹사이트 운영 사례 연구
A Case Study on the Operation of Web Sites Based on the Role of Design Management
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
디자인 경영의 역할을 기반으로 한 웹사이트 운영 사례 연구
A Case Study on the Operation of Web Sites Based on the Role of Design Management
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
구매촉진을 위한 마케팅 디자인경영과 혁신디자인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Management of Marketing Design and Innovative Designfor Promoting Purchase Power
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
구매촉진을 위한 마케팅 디자인경영과 혁신디자인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Management of Marketing Design and Innovative Designfor Promoting Purchase Power
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
국내기업의 디자인경영전략 분석에 따른 신개념 CPI 전략구축 연구
A Study on Strategy Direction of New Concept Corporate Product Identity troughDesign Management Strategy Analysis
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
국내기업의 디자인경영전략 분석에 따른 신개념 CPI 전략구축 연구
A Study on Strategy Direction of New Concept Corporate Product Identity troughDesign Management Strategy Analysis
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
창의성 촉진을 위한 기업의 조직 환경 개선방안
A Study for Inhance Creativity through Improve Organizational Climate
한국디자인포럼 |
36 |
2012 |
디자인
기업의 융합형 디자인전략 체계(CDSS) 및 구조 모형 연구
The Convergence Design Strategy System & Structure of Corporations
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
기업의 융합형 디자인전략 체계(CDSS) 및 구조 모형 연구
The Convergence Design Strategy System & Structure of Corporations
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
항공사의 디자인 경영 성공사례에 관한 연구
A Study on the Case of Success in Design Management of Airline Company
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
항공사의 디자인 경영 성공사례에 관한 연구
A Study on the Case of Success in Design Management of Airline Company
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
도자공예산업의 디자인 경영 활용 효과에 관한 연구
A Study on the Effect of Design Management in the Ceramic Craft Industry
한국도자학연구 |
7 |
2 |
2011 |
기타미술
기업의 다양한 디자인경영 모델 사례 연구
Design Management Model for Identity of Management Target
기초조형학연구 |
13 |
2 |
2012 |
예술일반
한국 주얼리 회사의 브랜드 디자인 경영
Brand Design Management of Korean Jewelry Companies
디자인학연구 |
25 |
1 |
2012 |
디자인
디자인 전문기관으로서의 도화기구에 관한 고찰 - 바우하우스와의 비교를 중심으로 -
Dohwa Organization as a Special Design Institute - Focusing on a Comparison with the Bauhaus -
브랜드디자인학연구 |
10 |
1 |
2012 |
디자인
글로벌 기업의 디자인경영 핵심성공요인 분석 - 사례연구를 중심으로 -
A Study on Key Success Factors of Design Management in Global Companies - Using the Case Study -
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
디자인경영 패러다임 변화에 따른 성공요인 차이분석
A Comparative Study of Critical Success Factors for Design Management within the Paradigm Shift
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
디자인경영 패러다임 변화에 따른 성공요인 차이분석
A Comparative Study of Critical Success Factors for Design Management within the Paradigm Shift
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
디자인경영 측면에서의 디자인권 변화에 관한연구 - 디자인권 분쟁을 중심으로 -
Study on Transformation of Intellectual Property Right from the Perspective of Design Management - emphasis on design right conflicts -
산업디자인학연구 |
5 |
4 |
2011 |
제품/제품정보디자인
기아자동차 K5의 포지셔닝 성공사례 - 변화하는 시장을 이해하고 주도하다 -
Successful Positioning Strategy of KIA K5 - by understanding market needs -
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
디자인경영 요인별 필요성과 기업경영 성과에 관한 연구 - 환경디자인 관련 회사를 중심으로 -
The Need for Design Management by Factor and Management Performance - Focused on Environmental Design Firms -
디자인학연구 |
24 |
2 |
2011 |
디자인
정보화 시대의 디자인 경영에 있어 품질경쟁력에 의한 제품디자인의 파급효과
A Ripple Effect of Product Design by Quality Competitivenessof Design Management in Information Age
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
정보화 시대의 디자인 경영에 있어 품질경쟁력에 의한 제품디자인의 파급효과
A Ripple Effect of Product Design by Quality Competitivenessof Design Management in Information Age
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인