J. S. Mill의 민주주의론에서 ‘참여’의 헌법이론적 의의
J. S. Mill on Participatory Democracy
공법연구 |
40 |
1 |
2011 |
법학
분수와 소수 관련 초등 예비 교사들의 PCK 실태 분석
Analysis of the PCK of Pre-service, Elementary School Teachers as it Relates to Fractions and Decimal Numbers
교과교육학연구 |
16 |
1 |
2012 |
교과교육학
우리나라와 연변의 초등학교 수학 교과서의 비교 연구: 수 영역을 중심으로
A Study on Comparing Elementary Mathematics Textbooks of Korea and Yanbian Centered on Number Area
한국초등수학교육학회지 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
혼합계산을 포함한 분수와 소수의 계산에서 피드백 프로그램의 개발ㆍ적용에 대한 효과 분석
An Analysis of the Effectiveness of the Development and Application of a Feedback Program for Mixed Calculations Involving Fractions and Decimals
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
혼합계산을 포함한 분수와 소수의 계산에서 피드백 프로그램의 개발ㆍ적용에 대한 효과 분석
An Analysis of the Effectiveness of the Development and Application of a Feedback Program for Mixed Calculations Involving Fractions and Decimals
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
위치적 십진기수법을 본질로 하여 조직한 소수 개념 지도 방안 연구
A Study on the Learning-Teaching Plan about a Essential Concept of Decimal Fraction Based on Decimal Positional Notation
한국초등수학교육학회지 |
15 |
1 |
2011 |
교육학
대수적 관점에서 본 소수 지도 의의에 관한 연구
In view of Algebra, a Study on meaning of Teaching for Prime Numbers
중등교육연구 |
59 |
2 |
2011 |
교육학
소수(素數, prime number) 개념에 대한 중학생의 이해
Middle School Students' Understanding about Prime Number
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
소수(素數, prime number) 개념에 대한 중학생의 이해
Middle School Students' Understanding about Prime Number
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학