교육과정 운영

연구분야 : B120200 사회과학 > 교육학 > 교육과정

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.52915

STNet ID : 1001986

한자 : 敎育課程運營
영어 : curriculum implementation

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

d02-01 사회제도 사회제도

수업시수 [ 授業時數 ]

affects (영향)

 

d02-01 사회제도 사회제도

학기제 [ 學期制 ]

hasIssue (이슈/주제)

 

d02-01 사회제도 사회제도

교육과정 () [ 敎育課程 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

a04-03 교재·자료 교재/재료

일일 교육 계획안 () [ 日日敎育計劃案 ]

R3:시간적

succeedes (선행(시대,현상))

 

d02-01 사회제도 사회제도

교육과정 조직 () [ 敎育課程組織 ]

기간제 교원에 대한 법적 문제와 과제

A Discussion on the Legal Problems related to Temporary Teachers

교육법학연구 | 24 | 1 | 2012 | 교육학

교사 및 학교별 특성이 특성화 공업계 고등학교의 교육과정 편성 및 운영에 미치는 영향

The Influence of the Organization and Implementation of the Curriculum on Teachers' Characteristics and Schools' Peculiarities in Specialized Industry High Schools

직업교육연구 | 29 | 3 | 2010 | 교육학

교사 및 학교별 특성이 특성화 공업계 고등학교의 교육과정 편성 및 운영에 미치는 영향

The Influence of the Organization and Implementation of the Curriculum on Teachers' Characteristics and Schools' Peculiarities in Specialized Industry High Schools

직업교육연구 | 29 | 3 | 2010 | 교육학

개정 전·후 특수학교 교육과정 비교분석 및 심층면담을 통한 효율적인 유아특수 교육과정 편성·운영에 대한 질적연구

A Qualitative Study on the Organization and Management of the Early Childhood Curricula through Comparative Analysis of Amendment of Special School Curricula & In-depth Interview

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학

개정 전·후 특수학교 교육과정 비교분석 및 심층면담을 통한 효율적인 유아특수 교육과정 편성·운영에 대한 질적연구

A Qualitative Study on the Organization and Management of the Early Childhood Curricula through Comparative Analysis of Amendment of Special School Curricula & In-depth Interview

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학

교사 교육과정 운영의 현상학과 그 파르마콘

Phenomenology of teacher's curriculum implementation and its pharmakon

인격교육 | 5 | 1 | 2011 | 기타교육학