수학동화책의 반복적 읽기방법이 유아의 수학화 과정과 수학태도 및 수학능력에 미치는 영향
The effects of repeated math storybook reading activities on young children’s mathematizing, attitude toward mathematics, and mathematics ability
유아교육연구 |
31 |
3 |
2011 |
교육학
수학 관련 동화를 활용한 교사의 수학적 질문이 유아의 수학적 능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher’s Mathematical Questions Using Mathematics-related Fairy Tales on Young Children’s Mathematic Ability
한국영유아보육학 |
64 |
2010 |
사회복지학
수학 관련 동화를 활용한 교사의 수학적 질문이 유아의 수학적 능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher’s Mathematical Questions Using Mathematics-related Fairy Tales on Young Children’s Mathematic Ability
한국영유아보육학 |
|
64 |
2010 |
사회복지학
부모의 사회경제적 지위와 유아 수학능력 관계에 있어 가정의 수학적 환경의 매개효과 분석
Analysis of the mediated effect for home mathematics environment according to the relations of parents ‘socioeconomic status to young children's mathematics ability
한국보육학회지 |
12 |
2 |
2012 |
영유아복지
유아 수학능력에 영향을 미치는 변인에 관한 구조모형 분석
A structural model analysis of variables affecting young children's mathematical ability
유아교육연구 |
32 |
3 |
2012 |
교육학