컨벤션센터의 환경경영 영향요인과 성과인식에 관한 연구
Awareness for Factors Influencing Environmental Management and Performance of Convention Centers in Korea
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
컨벤션센터의 환경경영 영향요인과 성과인식에 관한 연구
Awareness for Factors Influencing Environmental Management and Performance of Convention Centers in Korea
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
회의기획자(Meeting Planner)의 전시컨벤션센터 선택 속성에 대한 중요도-성취도 분석 연구: 인천지역 S 전시컨벤션센터를 대상으로
A Study on the Selective Attributes on Exhibition & Convention Center by Meeting Planner through IPA Analysis:In Case of Songdo Convensia-
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
DEA를 활용한 컨벤션기업의 효율성 측정에 관한 연구:컨벤션센터를 중심으로
DEA Measurement of the Efficiency of Convention Companies:Focused on Convention Centers in Korea
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
DEA를 활용한 컨벤션기업의 효율성 측정에 관한 연구:컨벤션센터를 중심으로
DEA Measurement of the Efficiency of Convention Companies:Focused on Convention Centers in Korea
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
전라북도 컨벤션센터 건립에 대한 지역주민 인식 연구 - 사회교환이론 관점에서 -
Identifying Residents' Perception toward Building a Convention Center in the Northern Jeolla Province: An Application of Social Exchange Theory
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
전라북도 컨벤션센터 건립에 대한 지역주민 인식 연구 - 사회교환이론 관점에서 -
Identifying Residents' Perception toward Building a Convention Center in the Northern Jeolla Province: An Application of Social Exchange Theory
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
컨벤션센터 선택속성이 참가자만족에 미치는 영향과 도시이미지․매력성의 조절효과: 상하이 컨벤션센터를 중심으로
The Effects of Convention Center Selection Attributes on Participant's Satisfaction and Moderating Effects of City Image and Attractiveness: Focusing on Shanghai Convention Center
국제지역연구 |
16 |
1 |
2012 |
경제학
신축 컨벤션센터 참가자들의 컨벤션서비스 인식에 대한 연구: 대전컨벤션센터를 중심으로
A Study of The Participants' Perceptions of The Convention Service of The New Convention Center: Focused on The Daejeon Convention Center
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
신축 컨벤션센터 참가자들의 컨벤션서비스 인식에 대한 연구: 대전컨벤션센터를 중심으로
A Study of The Participants' Perceptions of The Convention Service of The New Convention Center: Focused on The Daejeon Convention Center
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
컨벤션센터 이미지 형성 과정 - 근거이론을 중심으로 -
Identifying Image Formation Process of Korean Convention Centers: A Grounded Theory
관광학연구 |
35 |
2 |
2011 |
관광학
컨벤션센터의 이미지가 도시 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구
A Study of Effects on City Brand Equity of Convention Center Image
MICE관광연구 |
12 |
1 |
2012 |
컨벤션/이벤트산업
일본의 컨벤션센터 현황 및 운영실태에 관한 연구
A Study on Management of Convention Center in Japan
MICE관광연구 |
12 |
1 |
2012 |
컨벤션/이벤트산업
컨벤션센터의 사회적 책임활동이 직원의 조직충성도에 미치는 영향*: 조직동일시와 조직만족도의 매개효과
The Effect of Employees' Perceived Socially Responsible Activities of Convention Centers on Their Loyalty: Mediating Effects of Employee Identity and Satisfaction with Organization
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학