비언어적 커뮤니케이션

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.54652

한자 : 非言語的--

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관계명

관계속성

클래스명

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S:동의

Use (우선어)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

비언어 커뮤니케이션 [ 非言語-- ]

외식 업태별 커뮤니케이션 활동과 관계품질 및 브랜드자산의 인과관계 - 패밀리 레스토랑, 패스트푸드, 커피전문점을 중심으로 -

Causal Relationship of Communication Activities Exercised by Different Restaurant Types on Relationship Quality and Brand Asset - Focusing on Family Restaurant, Fast Food and Coffee Shop -

관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반

호텔기업 인사담당자의 채용결정요인이 채용의도에 미치는 영향: 특1급호텔 인사담당자를 중심으로

The Effects of the Decision-Making Factors by HR Management on the Intentions of Interviewers: Focused on HR Interviewers of 5-Star Hotels

호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영

An Analysis of Listeners’Cultural Characteristics and Communication Styles for the Korean Preaching

신학과 사회 | 26 | 2 | 2012 | 기타인문학

서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드이미지에 미치는 영향: 체인 레스토랑을 중심으로

The Effects of Verbal & Non Verbal Communication of Service Providers on Brand Image: Focused on Chain Restaurant

호텔경영학연구 | 20 | 2 | 2011 | 관광학

비언어 커뮤니케이션 비교 연구: 한국과 미국 대통령의 취임사를 중심으로

A Study on the Non-Verbal Communication Comparing the Inaugural Address with Special Reference to the President of United States and Korea

한국소통학보 | 18 | 2012 | 휴먼커뮤니케이션

외식 업태별 커뮤니케이션 활동과 관계품질 및 브랜드자산의 인과관계 - 패밀리 레스토랑, 패스트푸드, 커피전문점을 중심으로 -

Causal Relationship of Communication Activities Exercised by Different Restaurant Types on Relationship Quality and Brand Asset - Focusing on Family Restaurant, Fast Food and Coffee Shop -

관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반

서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션 능력이고객만족과 재방문의도 및 추천의도에 미치는 영향:-광주광역시 패밀리레스토랑을 중심으로-

The Effects of Service Providers' Verbal and Nonverbal Communications on Customer Satisfaction and Intention of Revisiting and Recommendation: Centering on Family Restaurants in Gwangju

관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학

비언어적 커뮤니케이션이 지각된 품질과 고객만족에 미치는 영향

A effect of Non-verbal Communication on Perceived Quality and Custumer's Satisfaction

대한경영학회지 | 23 | 3 | 2010 | 경영학

비언어적 커뮤니케이션이 지각된 품질과 고객만족에 미치는 영향

A effect of Non-verbal Communication on Perceived Quality and Custumer's Satisfaction

대한경영학회지 | 23 | 3 | 2010 | 경영학

서비스 고객참여의 영향요인과 결과변수에 관한 연구 - 고객참여수준에 따른 서비스 산업의 조절효과를 중심으로-

A Study on Factors and Consequents of Customer Participation in Service - Focused on moderator effects of the service industry -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

서비스 고객참여의 영향요인과 결과변수에 관한 연구 - 고객참여수준에 따른 서비스 산업의 조절효과를 중심으로-

A Study on Factors and Consequents of Customer Participation in Service - Focused on moderator effects of the service industry -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

교수의 비언어적 커뮤니케이션이 수업 및 교수에 대한 태도에 미치는 효과

Effects of Nonverbal Communication of Professor on Attitude toward Class and Professor

경영교육연구 | 64 | 2010 | 경영학

교수의 비언어적 커뮤니케이션이 수업 및 교수에 대한 태도에 미치는 효과

Effects of Nonverbal Communication of Professor on Attitude toward Class and Professor

경영교육연구 | | 64 | 2010 | 경영학

서비스 접점에서 판매원과 고객의 비언어적 커뮤니케이션의 효과: 성별의 조절효과를 중심으로

Effect of Salesperson's and Customer's Nonverbal Communication at Service Encounter

경영과 정보연구 | 30 | 4 | 2011 | 경영학

판매 서비스 종사자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객 행동에 미치는 영향에 관한 연구

The Influence of Salespeople's Non-verbal Communication on the Consumer Behavior

한국항공경영학회지 | 10 | 3 | 2012 | 경영학

문화텍스트의 상징 의미를 이용한 중국의 비언어적 커뮤니케이션 연구

Interpreting chinese culture and nonverbal communication as a symbolic text

중어중문학 | 51 | 2012 | 중국어와문학

교수의 비언어적 커뮤니케이션 사용이 학생들의 학업성취도에 미치는 영향

The Effects of Nonverbal Communication of Profssor on Students' Academic Achievement

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 4 | 2010 | 사회과학

교수의 비언어적 커뮤니케이션 사용이 학생들의 학업성취도에 미치는 영향

The Effects of Nonverbal Communication of Profssor on Students' Academic Achievement

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 4 | 2010 | 사회과학

미용서비스 제공자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객만족과 구전효과에 미치는 영향

A Study on the Impact of Nonverbal Communication on Customer Satisfaction and Word of Mouth Effect in the Beauty Service

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 4 | 2010 | 미용

미용서비스 제공자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객만족과 구전효과에 미치는 영향

A Study on the Impact of Nonverbal Communication on Customer Satisfaction and Word of Mouth Effect in the Beauty Service

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 4 | 2010 | 미용

호텔직원의 비언어적 커뮤니케이션이 신뢰 및 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향:서울시내 특급호텔을 중심으로

A Study on the Effects of Hotel Employee's Nonverbal Communication on Trust and Customer satisfaction, Revisit Intention

관광레저연구 | 24 | 6 | 2012 | 관광학

항공사 객실 승무원의 비언어적 커뮤니케이션과 고객 접점 인적 서비스 품질이 고객 만족과 브랜드 태도에 미치는 영향

The Impact of Encounter Service Quality in Relation to Nonverbal Communication of Flight Attendant on Brand Attitude and Customer Satisfaction

관광학연구 | 36 | 4 | 2012 | 관광학

외식기업의 비언어적 커뮤니케이션이 관계품질과 브랜드충성도에 미치는 영향

Effect of Non Verbal Communication Exercised by Restaurants on Relationship Quality and Brand Loyalty

관광학연구 | 35 | 8 | 2011 | 관광학