‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로
A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics
어문학 |
107 |
2010 |
한국어와문학
‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로
A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics
어문학 |
|
107 |
2010 |
한국어와문학
빈도수와 어순제약 - 테마와 레마를 중심으로 -
A Study on Frequency and Word Order Constraints - With a Focus on Theme and Rheme -
언어과학연구 |
57 |
2011 |
언어학
독일어 코퍼스에 나타난 연결어 - 접속사와 접속부사의 출현 유형과 빈도수를 중심으로 -
Über die Konnektoren in den deutschen Korpora - Die Erscheinungsformen und die Häufigkeit der Konjunktionen und der Konjunktionaladverbien -
독어학 |
25 |
2012 |
독일어와문학
독일어 분열문과 교육적 가치
Spaltsätze im Deutschen und ihr pädagogischer Wert
독일어문학 |
18 |
1 |
2010 |
독일어와문학
독일어 분열문과 교육적 가치
Spaltsätze im Deutschen und ihr pädagogischer Wert
독일어문학 |
18 |
1 |
2010 |
독일어와문학
기본 어휘의 선정 기준 -영어 어휘를 중심으로
Criteria for Selecting Basic Words -Focusing on English Vocabulary
국어교육학연구 |
40 |
2011 |
한국어와문학
연상어휘검사 개발을 위한 예비적 연구-대학생과 여성결혼이민자의 연상어휘 비교-
Preliminary Study to Develop the Word Association Test -Comparision the Word Association by the objects of Undergraduate Students and Marriage Immigrant Women-
인문과학연구 |
33 |
2012 |
기타인문학