위계성

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 계층/등급/계통

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.58550

STNet ID : 1002159

한자 : 位階性
영어 : hierarchy

x03-03 계층/등급/계통

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

x03-06-01 통합/결합/제휴 통합/결합/제휴

상호 관계 () [ 相互關係 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

제도의 위계성 [ 制度--位階性 ]

CLT:참조용어

isPropertyOf (특성의 대상)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

학습 위계 구조 [ 學習位階構造 ]

漢字語 敎育의 現況과 言語敎育 地平의 擴張 摸索

Addressing Sino-Korean words education and extending the area of language education

漢字漢文敎育 | 1 | 26 | 2011 | 한문교육

문학교육 목표의 적정성에 대한 비판적 고찰 - 고등학교 문학교육과정을 중심으로 -

The Critical Study about Appropriateness of Objectives of Literature Education - Focusing on the High school Literature Curriculum -

국어문학 | 50 | 50 | 2011 | 한국어와문학

‘2007年 改定 漢文科 敎育課程’에 따른 高等學校 '漢文Ⅱ'의 散文 敎育 方向에관한 一考

The Studying of Teaching Classical Chinese Prose on ≪HanmunⅡ≫ according to ‘The New Curriculum for Classical Chinese Class in 2007’

漢字漢文敎育 | 1 | 26 | 2011 | 한문교육

국어 어문 규범 교육의 목표 및 내용의 재구성 -초등학교, 중학교, 고등학교급의 위계성을 중심으로-

Reconstitution of Educational objectives and contents in Eomunkyubeom - Based on Hierarchy of Elementary, Middle and High Schools -

국어교육연구 | 28 | 2011 | 국어교육

초등 실과와 중학교 기술․가정 교과의 연계성을 고려한 초등 실과 기술 영역의 내용 선정과 조직에 관한 연구

The Study on the Selection and Organization of the Contents of Technology Part of Practical Arts in Elementary School for Consideration of Articulation with Technology・Home Economic Subject in Middle School

한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

초등 실과와 중학교 기술․가정 교과의 연계성을 고려한 초등 실과 기술 영역의 내용 선정과 조직에 관한 연구

The Study on the Selection and Organization of the Contents of Technology Part of Practical Arts in Elementary School for Consideration of Articulation with Technology・Home Economic Subject in Middle School

한국실과교육학회지 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

2011 국어과 교육과정 듣기․말하기 영역 수직적 조직 분석 -‘국어’ 과목 담화 유형을 중심으로-

An Analysis into the Vertical Organization of the Listening․Speaking Domain of the 2011 Korean Language Education Curriculum -Focused on the Discourse Pattern of Korean Subject-

화법연구 | 19 | 2011 | 한국어와문학

담화 유형별 위계 설정 - 2007 개정 초․중등 국어과 교육과정 듣기․말하기 영역을 중심으로

A Study on Setting a Sequence for Discourse Pattern - focusing on the listening․speaking section of the 2007's revised Korean language education curriculum

새국어교육 | 85 | 2010 | 국어교육

담화 유형별 위계 설정 - 2007 개정 초․중등 국어과 교육과정 듣기․말하기 영역을 중심으로

A Study on Setting a Sequence for Discourse Pattern - focusing on the listening․speaking section of the 2007's revised Korean language education curriculum

새국어교육 | | 85 | 2010 | 국어교육

쓰기 교육 내용 조직의 위계성 연구

A Study on the Sequence for writing curriculum organization

새국어교육 | 87 | 2011 | 국어교육

2011 개정 국어과 공통 교육과정 쓰기 영역 내용 조직 연구

A Study on the Organization for the Writing Area Content System of 2011 Revised Korean Language Curriculum

국어교육학연구 | 43 | 2012 | 한국어와문학

漢詩 텍스트의 수준과 범위(Ⅰ) - 중학교 『漢文』 교과서 한시 텍스트의 수록 양상 분석 -

Level and scope of Chinese Poem Text (Ⅰ) - Analysis on the aspect of Chinese Poem Text included in the Chinese 『漢文』 textbook of middle school

漢文敎育硏究 | 36 | 2011 | 한국어와문학

2011 국어과 교육과정에 대한 비판적 검토 - 작문 영역의 발전적 위계화 방안을 중심으로

A Critical Survey on 2011 Korean Language Education Curriculum - Centered with method of developmental hierarchy on the territory of composition

새국어교육 | 89 | 2012 | 국어교육