사회적 행동

연구분야 : B120800 사회과학 > 교육학 > 교육사회학

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.58737

STNet ID : 1002166

한자 : 社會的行爲, 社會的行動
영어 : social behavior

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

사회적 행위 [ 社會的行爲 ]

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

반사회적 행동 [ 反社會的行動 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

 

상호 행위 [ 相互行爲 ]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

경제 행위 [ 經濟行爲 ]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

친사회적 행동 () [ 親社會的行動 ]

N2:부분

hasBranch (분기/분과)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

유아의 사회적 행동 [ 幼兒--社會的行動 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

사회적 적응 [ 社會的適應 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

x03-06 상호작용 상호작용

모-자 상호작용 [ 母子相互作用 ]

isPhenomenonOf (현상의 대상개념)

 

X03 관계/상호작용 관계/상호작용

사회적 관계 [ 社會的關係 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

적응 행동 [ 適應行動 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

사회 인지 [ 社會認知 ]

RT (관련어)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

의사 소통 행위 [ 意思疏通行爲 ]

영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향

Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향

Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향

The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향

The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

그림책을 활용한 정서인식 및 표현 프로그램이 만 3세 유아의 정서적 능력 및 사회적 행동에 미치는 효과

An analysis of the effects of emotional awareness and expression program using picture books on 3-year-olds' emotional competence and social behavior

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

그림책을 활용한 정서인식 및 표현 프로그램이 만 3세 유아의 정서적 능력 및 사회적 행동에 미치는 효과

An analysis of the effects of emotional awareness and expression program using picture books on 3-year-olds' emotional competence and social behavior

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

지역사회중심의 여가활동지도가 지적장애 중학생의 볼링기술과 사회적 행동에 미치는 효과

The Effects of Community-Based Instructions on the Bowling Skills and Social Behaviors of Students with Intellectual Disability

재활복지 | 16 | 2 | 2012 | 사회과학일반

또래중재 역할놀이가 자폐성 유아의 사회적 행동에 미치는 효과

The Effects of Peer Intervention Role Play on the Social Behavior of Autistic Infants

정서·행동장애연구 | 28 | 2 | 2012 | 특수교육

사회적 행동이 읽기성장에 미치는 영향: 잠재집단 성장모형을 통한 종단연구자료 분석

The Longitudinal Relationship of Social Behavior and the Reading Development of Elementary Students: Using Latent Class Growth Modeling(LCGM) Analysis

교육심리연구 | 26 | 1 | 2012 | 교육학

Impact of a Child's Gender and Immigration Status on Mothers' Perceptions of Their Preschool Children's Social Behaviors

이민 가정의 유아성별에 따른 사회적 행동 연구

미래유아교육학회지 | 18 | 3 | 2011 | 교육학

부모교육을 통한 미술치료가 장애아동의 의사소통 및 사회적 행동에 미치는 효과

The Effect of Parent Education Art Therapy programs on the Communication and Social Behaviors of Disorder Children

예술심리치료연구 | 7 | 3 | 2011 | 특수교육

손인형 극화활동이 유아의 마음이론 발달과 사회적 행동에 미치는 효과

The Effect of the Hand-puppet Drama Activity on Young Children's Development of Theory of Mind and Social Behavior

유아교육학논집 | 15 | 2 | 2011 | 교육학

실내⋅외 자유놀이시간에 나타나는 유아의 또래 놀이집단 가입행동과 사회적 행동과의 관계

The Relationships between the Entry Behaviors into a Play Group in Indoor⋅Outdoor Free-play Time and the Social Behaviors of Preschoolers

교육과학연구 | 42 | 2 | 2011 | 교육학

또래관계 형성과정에서의 외톨이 유아의 사회적 행동 변화 탐색

A Study of the Change for the Nonsocial Child's Social Behavior in the Process of Forming the Peer Relationships

유아교육학논집 | 16 | 1 | 2012 | 교육학

치료놀이가 자폐 유아의 사회적 행동변화에 미치는 영향

The effects of theraplay on social behavior of young children with autism

놀이치료연구 | 14 | 3 | 2010 | 상담심리/심리치료

치료놀이가 자폐 유아의 사회적 행동변화에 미치는 영향

The effects of theraplay on social behavior of young children with autism

놀이치료연구 | 14 | 3 | 2010 | 상담심리/심리치료