사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
‘일본배낭여행’ 수강자의 자기주도성이 자아태도에 미치는 영향
A Study on the Effect of the Self-Direction on the Self-Attitude by Japan Backpacking Students
경영교육연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
디지털 시대의 사이버 교육과 정보화 사회에 관한 고찰
A Study on Cyber Education and the Information Society in the Digital Age
조형미디어학 |
15 |
3 |
2012 |
기타미술
중앙공무원교육원 사이버교육 학습만족도 영향요인 분석
Cyber Education and Satisfaction: The case of COTI
한국사회와 행정연구 |
23 |
1 |
2012 |
행정학
사이버교육을 위한 지능형 프로그래밍 강의시스템
Intelligent Programming Lecture System for Cyber-Education
전자상거래학회지 |
11 |
2 |
2010 |
경영학
사이버교육을 위한 지능형 프로그래밍 강의시스템
Intelligent Programming Lecture System for Cyber-Education
전자상거래학회지 |
11 |
2 |
2010 |
경영학
사이버교육에서 지각된 현존감이 학습효과에 미치는 영향
The Effects of perceptive Presence on Learning Effectiveness in Cyber Education
교육정보미디어연구 |
16 |
4 |
2010 |
교육학
사이버교육에서 지각된 현존감이 학습효과에 미치는 영향
The Effects of perceptive Presence on Learning Effectiveness in Cyber Education
교육정보미디어연구 |
16 |
4 |
2010 |
교육학
사이버교육에서 학습동기, 프로그램, 조직의 지원과 상호작용, 몰입 및 학습성과의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Learner Motivation, Program, Organizational Support, Interaction, Flow and Learning Outcome in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
2 |
2010 |
교육학
사이버교육에서 학습동기, 프로그램, 조직의 지원과 상호작용, 몰입 및 학습성과의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Learner Motivation, Program, Organizational Support, Interaction, Flow and Learning Outcome in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
2 |
2010 |
교육학
IPA를 활용한 초․중등 사이버교육의 교수역량 인식 분석 - 경기도 사이버가정학습 참여교사를 중심으로 -
A Survey Awareness On Instructional Competencies Of Cyber Education For Elementary and Middle School Using An Importance-Performance Analysis(IPA)- Kyounggido Cyber Home Learning participating teacher target -
교육연구논총 |
33 |
1 |
2012 |
교육사회학