옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구
A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학
옥외 매체가 유비쿼터스 환경 구현에 미치는 관계성 연구
A Study on the Relationship between Ubiquitous Environment Realization and Outdoor Media
OOH광고학연구 |
7 |
1 |
2010 |
신문방송학
다중매체 이용실태에 따른 광고전략 연구 :심층인터뷰를 통한 20~30대의 이용자를 중심으로
A Study on the Multimedia Users' Media Use & Contents Consumption-Oriented Advertisement Strategies: Focusing on In-depth Interviews with Multimedia Users in their 20s~30s -
언론과학연구 |
11 |
2 |
2011 |
신문방송학
무슬림의 소비성향을 통해 본 이슬람지역 광고전략 연구: 걸프지역을 중심으로
A Study on the Advertisement Strategies for Advancement of Islamic Market through Muslim Consumption Trend - Focused on the Gulf Region -
중동연구 |
30 |
2 |
2011 |
기타지역학
유명인 모델없이 브랜드자산 구축에 성공한 화장품광고전략 연구
A Study on Advertising Strategy of Cosmetic Brands Not Using Celebrity Models
디자인학연구 |
25 |
2 |
2012 |
디자인
선호색, 자아 이미지색, 모노톤광고 선호색의 상관관계 연구
A Study on the Correlation between Preference on Colors, Self Image Colors, Monotone Advertising Colors
커뮤니케이션디자인학연구 |
35 |
2011 |
정보디자인
브랜드 콘텐츠 요소로서의 엔터테인먼트 콘텐츠 활용
The Application of Entertainment Content as a Brand Content Element
한국디자인포럼 |
34 |
2012 |
디자인
풀무원 광고시리즈에 대한 광고전략 분석
Study on Advertising Strategy of Pulmuone Advertisement Series - Concentrated on TV Tofu Ads -
커뮤니케이션디자인학연구 |
38 |
2012 |
정보디자인
중국시장 광고 효과의 영향 요인에 관한 연구: 광고 모델 유형 및 제품원산지, 제품 유형의 상호작용 효과를 중심으로
Influencing Factors on Attitudes toward Advertising in the Chinese Market: The Interaction Effect of Endorser Ethnicity, Product Type, and Country of Origin
국제경영리뷰 |
16 |
3 |
2012 |
경영학
광고의 수사학
The Rhetoric of Advertising
수사학 |
17 |
2012 |
기타인문학
광고의 전략과 언어 표현 기법
A Study on the Strategy of Advertising and Language Expression
언어와 정보 사회 |
15 |
2011 |
기타언어학