16~17세기 ‘立言’․‘立言垂後’에 대한 意識과 受容 맥락
Context of the Consciousness and Acceptance of the ‘Expression of One’s Opinion' and ‘the Immortal Work' of the ‘16~17th' Century
어문연구(語文硏究) |
38 |
3 |
2010 |
한국어와문학
16~17세기 ‘立言’․‘立言垂後’에 대한 意識과 受容 맥락
Context of the Consciousness and Acceptance of the ‘Expression of One’s Opinion' and ‘the Immortal Work' of the ‘16~17th' Century
어문연구(語文硏究) |
38 |
3 |
2010 |
한국어와문학
입암 민제인의 인간관
立巖閔齊仁之人間觀
동서철학연구 |
55 |
2010 |
철학
입암 민제인의 인간관
立巖閔齊仁之人間觀
동서철학연구 |
|
55 |
2010 |
철학
조선중기 한문산문에서 <장자> 수용의 양상과 그 의미
Accepting Zhuang Zi(莊子) in the Middle Period of Chosun Dynasty
한국한문학연구 |
45 |
2010 |
한국어와문학
조선중기 한문산문에서 <장자> 수용의 양상과 그 의미
Accepting Zhuang Zi(莊子) in the Middle Period of Chosun Dynasty
한국한문학연구 |
|
45 |
2010 |
한국어와문학
谿谷 張維의 漢詩에 나타난 ‘楚辭’ 수용의 미의식
A study on aesthetic consciousness of Cho-sa(楚辭) mentioned in Gae-kog(谿谷) Chang-yu(張維)' Chinese poetry
한문학논집(漢文學論集) |
31 |
2010 |
한문비평
谿谷 張維의 漢詩에 나타난 ‘楚辭’ 수용의 미의식
A study on aesthetic consciousness of Cho-sa(楚辭) mentioned in Gae-kog(谿谷) Chang-yu(張維)' Chinese poetry
한문학논집(漢文學論集) |
31 |
|
2010 |
한문비평
하곡 생리설의 철학사적 의의
霞谷生理说的哲学史之意义
양명학 |
30 |
2011 |
철학
谿谷 張維와 屈騷關聯 硏究
A Study on Ge-gog(谿谷), Jang-yu(張維) in relation to Cho-sa(楚辭)
동방한문학 |
46 |
2011 |
한국어와문학
壺谷 南龍翼의 使行詩를 통해 본 對日․對淸 意識의 樣相과 意味
Aspect and meaning of the sense toward Japan and China through quatrain of HoGok Nam,Yongik
漢文學報 |
24 |
2011 |
한문학
谿谷 張維와 屈騷關聯 硏究
A Study on Ge-gog(谿谷), Jang-yu(張維) in relation to Cho-sa(楚辭)
동방한문학 |
46 |
2011 |
한국어와문학
張維의 辭賦文學 — 修身 頌祝 呪術 —
Jang yu’s Sa-bu
漢文古典硏究 |
20 |
1 |
2010 |
한국어와문학
張維의 辭賦文學 — 修身 頌祝 呪術 —
Jang yu’s Sa-bu
漢文古典硏究 |
20 |
1 |
2010 |
한국어와문학
谿谷 張維의 漢詩에 나타난 ‘楚辭’ 수용의 미의식
A study on aesthetic consciousness of Cho-sa(楚辭) mentioned in Gae-kog(谿谷) Chang-yu(張維)' Chinese poetry
한문학논집(漢文學論集) |
31 |
2010 |
한문비평
谿谷 張維의 漢詩에 나타난 ‘楚辭’ 수용의 미의식
A study on aesthetic consciousness of Cho-sa(楚辭) mentioned in Gae-kog(谿谷) Chang-yu(張維)' Chinese poetry
한문학논집(漢文學論集) |
31 |
|
2010 |
한문비평