관계혜택과 관계비용이 장기지향성과 협력에 미치는 영향 -제품공급업체를 중심으로-
The Influence of Relational Benefits and Relational Costs on Long-term Orientation and Cooperation -Focus on Product Supplier-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
4 |
2010 |
사회과학
관계혜택과 관계비용이 장기지향성과 협력에 미치는 영향 -제품공급업체를 중심으로-
The Influence of Relational Benefits and Relational Costs on Long-term Orientation and Cooperation -Focus on Product Supplier-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
4 |
2010 |
사회과학
농식품 수출을 위한 B2B AgroTrade 활성화 방안
Development Strategies for Electronic Trade of Agricultural Product in B2B AgroTrade
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
농식품 수출을 위한 B2B AgroTrade 활성화 방안
Development Strategies for Electronic Trade of Agricultural Product in B2B AgroTrade
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
The Relationship between MRO E-Commerce System and Purchase Effects
유통과학연구 |
8 |
3 |
2010 |
산업/서비스경제
The Relationship between MRO E-Commerce System and Purchase Effects
유통과학연구 |
8 |
3 |
2010 |
산업/서비스경제
An Exploratory Study of Success Factors of B2B e-marketplace in South Korea
한국에서의 B2B e-marketplace의 성공 요인에 대한 실증 연구
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
An Exploratory Study of Success Factors of B2B e-marketplace in South Korea
한국에서의 B2B e-marketplace의 성공 요인에 대한 실증 연구
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
중소기업의 e-마켓플레이스 활용과 성과에 관한 연구
An Empirical Study on Promotion Factors and Performance through e-Marketplace for Small & Medium companies
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
중소기업의 e-마켓플레이스 활용과 성과에 관한 연구
An Empirical Study on Promotion Factors and Performance through e-Marketplace for Small & Medium companies
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
중국 B2B 전자상거래 문제점과 해결방안
The Problems and Solutions in the B2B of E-Commerce in China
무역연구 |
6 |
4 |
2010 |
무역학일반
중국 B2B 전자상거래 문제점과 해결방안
The Problems and Solutions in the B2B of E-Commerce in China
무역연구 |
6 |
4 |
2010 |
무역학일반
B2B네트워크 구축지원사업 평가를 위한 BSC 평가지표 개발(AHP기법의 적용)
A Developement of BSC Model for Evaluating B2B Network Project in Koera (Using AHP)
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
B2B네트워크 구축지원사업 평가를 위한 BSC 평가지표 개발(AHP기법의 적용)
A Developement of BSC Model for Evaluating B2B Network Project in Koera (Using AHP)
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
B2B 산업에서 구매자 인식이 장기적 거래관계에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Buyer’s Perception on the Long-term Business Relations in B2B industry
경영사연구 |
25 |
2 |
2010 |
사회과학일반
B2B 산업에서 구매자 인식이 장기적 거래관계에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Buyer’s Perception on the Long-term Business Relations in B2B industry
경영사연구 |
25 |
2 |
2010 |
사회과학일반
B2B 종사자간의 CRM에 있어 신뢰, 만족이 고객의 상품추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 협력업체 대리점을 중심으로 -
Research on the Influence that Reliability and Satisfaction have on Product Recommendation Intention for Customers in CRM among B2B Workers - Focusing on Cooperative Firm Agencies -
한국창업학회지 |
7 |
1 |
2012 |
창업/벤처기업
여행 도․소매업 기업간(B2B)의 가치가 관계 특성 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of the Value in the Travel Agency of wholesale and retail business-to-business (B2B) on the Relation characteristics and Loyalty
호텔경영학연구 |
20 |
3 |
2011 |
관광학
중국의 B2B 무역e-마켓플레이스 신뢰구축에 영향을 미치는 정보유형 연구
An Empirical Study of the Information Pattern for Trust Building in the Chinese B2B e-Marketplace
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
중국의 B2B 무역e-마켓플레이스 신뢰구축에 영향을 미치는 정보유형 연구
An Empirical Study of the Information Pattern for Trust Building in the Chinese B2B e-Marketplace
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
여행 도․소매업 기업간(B2B)의 가치가 관계 특성 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of the Value in the Travel Agency of wholesale and retail business-to-business (B2B) on the Relation characteristics and Loyalty
호텔경영학연구 |
20 |
3 |
2011 |
관광학
B2B 산업재 시장에서 마케팅 커뮤니케이션 요인과 신뢰가 장기거래지향성에 미치는 영향
The Effects of the Marketing Communication and the Trust on Long-Term Relationship Orientation in the B2B Industrial Product Market
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학