계열화

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.61000

한자 : 系列化
영어 : Sequencing

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d01-02 원칙/법칙 원칙/법칙

계열성 () [ 系列性 ]

『압살롬, 알살롬!』 : 감응을 통한 역사의 재구성

Absalom, Absalom! : Reconstruction of the past through Affects

영어권문화연구 | 4 | 2 | 2011 | 기타영문학

8‧10사건의 재조명은 무엇을 뜻하는가

The meaning of interpreting the 8‧10 Gwangju-grand complex-case

공간과 사회 | 21 | 4 | 2011 | 지리학

푸코의 계보학에 의한 전통공간디자인의 형태접근에 관한 연구 - 방주교회의 계열화와 질적복수성을 중심으로-

A Study on Formal Approach of the Traditional Spacial Form Design by Genealogy of Foucault - Focusing on Systematization of Bangju Church of Itami Jun and the Qualitative Plurality -

기초조형학연구 | 12 | 6 | 2011 | 예술일반

2011년판 검정 『한국사』 교과서의 분석 -전근대사 단원을 중심으로-

An Analysis of the 2011 Korean History Textbooks - Focused on the Pre-Modern Period -

사회과교육연구 | 19 | 1 | 2012 | 사회교육학

국사교육에서 조선시대사의 편제와 내용구성

The Formation and Construction of Joseon Era-Related Content in Korean History Education

역사교육 | 123 | 2012 | 역사학

그래스볼과 블룸의 정의적 영역 학습목표 모형 비판

The Critique of Krathwohl & Bloom's Affective Objectives

조형교육 | 36 | 2010 | 미술교육

그래스볼과 블룸의 정의적 영역 학습목표 모형 비판

The Critique of Krathwohl & Bloom's Affective Objectives

조형교육 | | 36 | 2010 | 미술교육

2007 역사과 교육과정의 범위와 계열

Scope and Sequence of ‘2007 National History Curriculum

교사교육연구 | 49 | 3 | 2010 | 교사교육

2007 역사과 교육과정의 범위와 계열

Scope and Sequence of ‘2007 National History Curriculum

교사교육연구 | 49 | 3 | 2010 | 교사교육

육계 계열화농가의 생산성 분포와 평가방식 분석

Analysis on the Relationship between Broiler Farm's Productivity Distribution and Performance Measure

농촌경제 | 34 | 1 | 2011 | 농업경제학