金俊根筆 『텬로력뎡』삽화 연구
A Study of the first Korean version of The Pilgrim’s Progress’s Illustration by Kim Jun-geun
동양학 |
47 |
2010 |
기타인문학
金俊根筆 『텬로력뎡』삽화 연구
A Study of the first Korean version of The Pilgrim’s Progress’s Illustration by Kim Jun-geun
동양학 |
|
47 |
2010 |
기타인문학
초등 국어 교과서에 나타난 다문화 교육적 요소 분석과 방향 연구 - 미국 교과서와의 비교를 바탕으로
Study on elements and direction of the Multi-cultural education in Elementary school textbooks - Based on the comparison with the case of The US
새국어교육 |
85 |
2010 |
국어교육
초등 국어 교과서에 나타난 다문화 교육적 요소 분석과 방향 연구 - 미국 교과서와의 비교를 바탕으로
Study on elements and direction of the Multi-cultural education in Elementary school textbooks - Based on the comparison with the case of The US
새국어교육 |
|
85 |
2010 |
국어교육
8․15 해방 후 신문의 문화적 기능과 신문소설 - 식민유산의 해체와 전환을 중심으로
Cultural Function of a Newspaper and a Serial Story in a Newspaper Since 8․15, Korean Liberation - Focusing on the deconstruction and the conversion of colonization inheritance
한국문학연구 |
42 |
2012 |
한국어와문학
한국 ‘만화’ 용어에 대한 문제제기 및 제언
韓国 ‘Manwha(マンガ)’ 用語に対する問題申し立て及び提言
인문콘텐츠 |
26 |
2012 |
기타인문학
<오륜행실도>를 통해 본 문학과 그림의 교육적 실현
The Educational Realization of Literature & Picture in Oryun-Haeng-shil-do
고전문학과 교육 |
24 |
2012 |
인문학
일본의 중학교 역사교과서에서의 시각자료의 특징과 함의
A Study on the Characteristics of Visual Materials in Japanese Middle SchoolHistory Textbooks and its Implications
사회과교육 |
50 |
2 |
2011 |
교육학
셰익스피어극의 현대성과 르네상스 발라드
The Modernity of Shakespearean Plays and Renaissance Ballad
Shakespeare Review |
46 |
4 |
2010 |
영어와문학
루터 이전에 인쇄된 독일어성경의 문화사적 의의
Kulturhistorische Bedeutung der vor Luther gedruckten deutschen Bibeln
뷔히너와 현대문학 |
38 |
2012 |
독일어와문학
「풍경소리」 글의 성격과 내용 분석
Analysis on the Nature and the Ccontents of the Writings of Pungkyungsori
불교연구 |
32 |
2010 |
불교학
「풍경소리」 글의 성격과 내용 분석
Analysis on the Nature and the Ccontents of the Writings of Pungkyungsori
불교연구 |
|
32 |
2010 |
불교학
19세기 소설 속 餘談의 성격
The Character of Digression in 19th Century Novel
고전과 해석 |
11 |
2011 |
국문학사
繪畫를 활용한 고등학교 한문과 이해 영역의 평가 방법과 실제
The evaluation method and reality of comprehension realm of highschool classical Chinese using painting
漢字漢文敎育 |
1 |
27 |
2011 |
한문교육
<구운몽>과의 현대적 소통 —현대역 텍스트에 대한 분석을 중심으로—
How to communicate with
韓國古典硏究 |
23 |
2011 |
고전산문
「普覺國尊碑銘」의 문화콘텐츠적 탐색
The Research of Cultural Contents on 「Bogakgukjonbimyeong」
한어문교육 |
24 |
2011 |
국어교육
근대 인쇄문화의 형성과 『대한민보』 ‘삽화’의 등장 -애국계몽기를 중심으로
A Study on Formation process and the Effect of a Cartoon in 『DaehanMinbo』
우리어문연구 |
44 |
2012 |
한국어와문학
게일(J. Gale)의 『텬로력뎡』과 김준근의 풍속삽도
James Gale’s Translation of Pilgrim’s Progress and Kim Jun-geun’s Illustrations
신학논단 |
60 |
2010 |
기타기독교신학
게일(J. Gale)의 『텬로력뎡』과 김준근의 풍속삽도
James Gale’s Translation of Pilgrim’s Progress and Kim Jun-geun’s Illustrations
신학논단 |
60 |
|
2010 |
기타기독교신학
『중학교 역사』의 통일신라・발해 서술 검토-검정 교과서(2011년) 8종의 내용과 시각 자료 -
Examining the statements of Unified Silla and Balhae in 『History for intermediate school』- The contents and visual materials of eight authorized textbooks(2011) -
한국고대사연구 |
64 |
2011 |
한국고대사
한・일 초등학교 과학 교과서의 삽화 비교연구
韓․日初等理科教科書の挿絵の比較硏究
한국일본교육학연구 |
16 |
2 |
2012 |
기타교육학
지적장애인과의 의사소통 증진에의 쟁점 이해
Some Issues on Communication with People with Learning Disabilities
한국사회복지질적연구 |
4 |
2 |
2010 |
사회복지조사/분석
지적장애인과의 의사소통 증진에의 쟁점 이해
Some Issues on Communication with People with Learning Disabilities
한국사회복지질적연구 |
4 |
2 |
2010 |
사회복지조사/분석
과학(생물) 교과서에서 시각의 원근 조절에관련된 삽화의 분석 및 오개념 연구
Analysis of Illustrations and Misconceptions on the Distance Regulation of Eye Vision in Science(Biology) Textbooks
교육연구 |
49 |
2010 |
교과교육학
과학(생물) 교과서에서 시각의 원근 조절에관련된 삽화의 분석 및 오개념 연구
Analysis of Illustrations and Misconceptions on the Distance Regulation of Eye Vision in Science(Biology) Textbooks
교육연구 |
49 |
|
2010 |
교과교육학
중등학교 교과서에서 삽화 콘텐츠 활용 연구 : 고등학교 '사회,문화' 교과서를 중심으로
A Study on the Illustration Content Used in Secondary School Textbooks : Focusing on the 'Society, Culture' Textbooks
만화애니메이션연구 |
18 |
2010 |
예술일반
중등학교 교과서에서 삽화 콘텐츠 활용 연구 : 고등학교 '사회,문화' 교과서를 중심으로
A Study on the Illustration Content Used in Secondary School Textbooks : Focusing on the 'Society, Culture' Textbooks
만화애니메이션연구 |
|
18 |
2010 |
예술일반
심상유발조건과 삽화제시조건이 설명적 교재의 중심내용 이해에 미치는 효과
Effects of Induction Conditions of Mental Imagery and Presentation Conditions of Illustration on Comprehension of Main Ideas in Expository Text
아시아교육연구 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
일제강점기 초등 ‘국사’교과서에 수록된 삽화의 현황과 특징
Characteristics on the Pictures of History Textbook during Japanese Occupation Period
역사교육 |
118 |
2011 |
역사학
2007년 개정 교육과정에 따른중학교『한문 1 』교과서의 본문 삽화 오류 분석
Analysis of Illustration Errors in Middle School Sino-Korean I Textbooks under the 2007 Revised National Curriculum
漢文敎育硏究 |
36 |
2011 |
한국어와문학
중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석
An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
1 |
2010 |
교과교육학
중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석
An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
1 |
2010 |
교과교육학
중학교 과학 학습 자료에서 삽화 제시 유형에 따른 학습 효과: ‘소화와 순환’ 관련 학습 자료를 중심으로
The Learning Effects of Different Types of Illustrations in Middle School Science Materials: Focused on learning materials used in ‘digestion and circulation’
교사교육연구 |
51 |
2 |
2012 |
교사교육
예술 텍스트의 상호 매체성: "죽은 혼"의 삽화 연구
Inter-mediality between the Texts: a Study on Illustration of Gogol’s “Dead soul”
노어노문학 |
24 |
3 |
2012 |
러시아어와문학