삽화

연구분야 : G030000 예술체육 > 미술

클래스 : 유형/양식/장르

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.6129

한자 : 揷畵
영어 : illustration

E01 유형/양식/장르

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

e01-03 미술(디자인)양식 미술(디자인)양식

일러스트레이션 [illustration]

R1:개념적

isConceptuallyRelatedTo (개념적부분)

 

 

삽도 () [ 揷圖 ]

金俊根筆 『텬로력뎡』삽화 연구

A Study of the first Korean version of The Pilgrim’s Progress’s Illustration by Kim Jun-geun

동양학 | 47 | 2010 | 기타인문학

金俊根筆 『텬로력뎡』삽화 연구

A Study of the first Korean version of The Pilgrim’s Progress’s Illustration by Kim Jun-geun

동양학 | | 47 | 2010 | 기타인문학

초등 국어 교과서에 나타난 다문화 교육적 요소 분석과 방향 연구 - 미국 교과서와의 비교를 바탕으로

Study on elements and direction of the Multi-cultural education in Elementary school textbooks - Based on the comparison with the case of The US

새국어교육 | 85 | 2010 | 국어교육

초등 국어 교과서에 나타난 다문화 교육적 요소 분석과 방향 연구 - 미국 교과서와의 비교를 바탕으로

Study on elements and direction of the Multi-cultural education in Elementary school textbooks - Based on the comparison with the case of The US

새국어교육 | | 85 | 2010 | 국어교육

8․15 해방 후 신문의 문화적 기능과 신문소설 - 식민유산의 해체와 전환을 중심으로

Cultural Function of a Newspaper and a Serial Story in a Newspaper Since 8․15, Korean Liberation - Focusing on the deconstruction and the conversion of colonization inheritance

한국문학연구 | 42 | 2012 | 한국어와문학

한국 ‘만화’ 용어에 대한 문제제기 및 제언

韓国 ‘Manwha(マンガ)’ 用語に対する問題申し立て及び提言

인문콘텐츠 | 26 | 2012 | 기타인문학

<오륜행실도>를 통해 본 문학과 그림의 교육적 실현

The Educational Realization of Literature & Picture in Oryun-Haeng-shil-do

고전문학과 교육 | 24 | 2012 | 인문학

일본의 중학교 역사교과서에서의 시각자료의 특징과 함의

A Study on the Characteristics of Visual Materials in Japanese Middle SchoolHistory Textbooks and its Implications

사회과교육 | 50 | 2 | 2011 | 교육학

셰익스피어극의 현대성과 르네상스 발라드

The Modernity of Shakespearean Plays and Renaissance Ballad

Shakespeare Review | 46 | 4 | 2010 | 영어와문학

루터 이전에 인쇄된 독일어성경의 문화사적 의의

Kulturhistorische Bedeutung der vor Luther gedruckten deutschen Bibeln

뷔히너와 현대문학 | 38 | 2012 | 독일어와문학

「풍경소리」 글의 성격과 내용 분석

Analysis on the Nature and the Ccontents of the Writings of Pungkyungsori

불교연구 | 32 | 2010 | 불교학

「풍경소리」 글의 성격과 내용 분석

Analysis on the Nature and the Ccontents of the Writings of Pungkyungsori

불교연구 | | 32 | 2010 | 불교학

19세기 소설 속 餘談의 성격

The Character of Digression in 19th Century Novel

고전과 해석 | 11 | 2011 | 국문학사

繪畫를 활용한 고등학교 한문과 이해 영역의 평가 방법과 실제

The evaluation method and reality of comprehension realm of highschool classical Chinese using painting

漢字漢文敎育 | 1 | 27 | 2011 | 한문교육

<구운몽>과의 현대적 소통 —현대역 텍스트에 대한 분석을 중심으로—

How to communicate with

韓國古典硏究 | 23 | 2011 | 고전산문

「普覺國尊碑銘」의 문화콘텐츠적 탐색

The Research of Cultural Contents on 「Bogakgukjonbimyeong」

한어문교육 | 24 | 2011 | 국어교육

근대 인쇄문화의 형성과 『대한민보』 ‘삽화’의 등장 -애국계몽기를 중심으로

A Study on Formation process and the Effect of a Cartoon in 『DaehanMinbo』

우리어문연구 | 44 | 2012 | 한국어와문학

게일(J. Gale)의 『텬로력뎡』과 김준근의 풍속삽도

James Gale’s Translation of Pilgrim’s Progress and Kim Jun-geun’s Illustrations

신학논단 | 60 | 2010 | 기타기독교신학

게일(J. Gale)의 『텬로력뎡』과 김준근의 풍속삽도

James Gale’s Translation of Pilgrim’s Progress and Kim Jun-geun’s Illustrations

신학논단 | 60 | | 2010 | 기타기독교신학

『중학교 역사』의 통일신라・발해 서술 검토-검정 교과서(2011년) 8종의 내용과 시각 자료 -

Examining the statements of Unified Silla and Balhae in 『History for intermediate school』- The contents and visual materials of eight authorized textbooks(2011) -

한국고대사연구 | 64 | 2011 | 한국고대사

한・일 초등학교 과학 교과서의 삽화 비교연구

韓․日初等理科教科書の挿絵の比較硏究

한국일본교육학연구 | 16 | 2 | 2012 | 기타교육학

지적장애인과의 의사소통 증진에의 쟁점 이해

Some Issues on Communication with People with Learning Disabilities

한국사회복지질적연구 | 4 | 2 | 2010 | 사회복지조사/분석

지적장애인과의 의사소통 증진에의 쟁점 이해

Some Issues on Communication with People with Learning Disabilities

한국사회복지질적연구 | 4 | 2 | 2010 | 사회복지조사/분석

과학(생물) 교과서에서 시각의 원근 조절에관련된 삽화의 분석 및 오개념 연구

Analysis of Illustrations and Misconceptions on the Distance Regulation of Eye Vision in Science(Biology) Textbooks

교육연구 | 49 | 2010 | 교과교육학

과학(생물) 교과서에서 시각의 원근 조절에관련된 삽화의 분석 및 오개념 연구

Analysis of Illustrations and Misconceptions on the Distance Regulation of Eye Vision in Science(Biology) Textbooks

교육연구 | 49 | | 2010 | 교과교육학

중등학교 교과서에서 삽화 콘텐츠 활용 연구 : 고등학교 '사회,문화' 교과서를 중심으로

A Study on the Illustration Content Used in Secondary School Textbooks : Focusing on the 'Society, Culture' Textbooks

만화애니메이션연구 | 18 | 2010 | 예술일반

중등학교 교과서에서 삽화 콘텐츠 활용 연구 : 고등학교 '사회,문화' 교과서를 중심으로

A Study on the Illustration Content Used in Secondary School Textbooks : Focusing on the 'Society, Culture' Textbooks

만화애니메이션연구 | | 18 | 2010 | 예술일반

심상유발조건과 삽화제시조건이 설명적 교재의 중심내용 이해에 미치는 효과

Effects of Induction Conditions of Mental Imagery and Presentation Conditions of Illustration on Comprehension of Main Ideas in Expository Text

아시아교육연구 | 12 | 2 | 2011 | 교육학

일제강점기 초등 ‘국사’교과서에 수록된 삽화의 현황과 특징

Characteristics on the Pictures of History Textbook during Japanese Occupation Period

역사교육 | 118 | 2011 | 역사학

2007년 개정 교육과정에 따른중학교『한문 1 』교과서의 본문 삽화 오류 분석

Analysis of Illustration Errors in Middle School Sino-Korean I Textbooks under the 2007 Revised National Curriculum

漢文敎育硏究 | 36 | 2011 | 한국어와문학

중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석

An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석

An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

중학교 과학 학습 자료에서 삽화 제시 유형에 따른 학습 효과: ‘소화와 순환’ 관련 학습 자료를 중심으로

The Learning Effects of Different Types of Illustrations in Middle School Science Materials: Focused on learning materials used in ‘digestion and circulation’

교사교육연구 | 51 | 2 | 2012 | 교사교육

예술 텍스트의 상호 매체성: "죽은 혼"의 삽화 연구

Inter-mediality between the Texts: a Study on Illustration of Gogol’s “Dead soul”

노어노문학 | 24 | 3 | 2012 | 러시아어와문학