원격화상세미나 소프트웨어를 활용한 이러닝 운영 사례연구 - 학습자 인식, 태도 및 강의평가 예측요인을 중심으로 -
Case Study on the Implementation of e-Learning Using Teleconference Application -Focusing on the Learners' Perception and Factors that Predict Attitude of Learning Participation and Program Evaluation-
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
스마트폰 이용자의 이용경험, 구입동기가 스마트폰 유용성, 용이성 인식에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Smartphone User Experienceand Purchase Motivation on Perceived Usefulness and Perceived Easiness
한국언론학보 |
55 |
5 |
2011 |
신문방송학
방송언어의 공공성 진단 기준
Criteria for Public Language in Broadcasting
반교어문연구 |
30 |
2011 |
한국어와문학
중국소비자들의 첨단제품 수용요인에 관한 연구 - 스마트폰을 중심으로 -
A Study on Acceptance Factors of High-tech Product of Chinese consumer - Focused on smart phone -
벤처창업연구 |
6 |
1 |
2011 |
창업/벤처기업
호텔회계정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 정보 유용성과 정보 용이성의 매개효과를 중심으로
A Study of The Impact of Accounting Information System Quality on Intention to Use : Focusing on The Mediating Role of Usefulness and Ease of Use of Accounting Information System
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
호텔회계정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 정보 유용성과 정보 용이성의 매개효과를 중심으로
A Study of The Impact of Accounting Information System Quality on Intention to Use : Focusing on The Mediating Role of Usefulness and Ease of Use of Accounting Information System
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
쌀 브랜드 구축 강화를 위한 패키지디자인 전략 고찰
Rice to Strengthen Brand Building Package Design Strategy Review
브랜드디자인학연구 |
9 |
1 |
2011 |
디자인
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
기대충족모델을 이용한 스마트폰의 지속사용에 대한 연구
An Expectation-Confirmation Approach to the Users’ Continued Use of Smart Phone
한국언론학보 |
56 |
2 |
2012 |
신문방송학
태블릿PC 채택의도에 미치는 영향요인 연구
Understanding Tablet PC Adoption: An Extension of the Technology Acceptance Model
한국언론학보 |
56 |
3 |
2012 |
신문방송학
UCC 활용교육에 관한 학습자 태도 연구 - 초등학교 재량교육 사례를 중심으로 -
A Case Study on the Students' Attitude toward User-Created Contents in Discretionary Classes of Elementary School
컴퓨터교육학회 논문지 |
14 |
4 |
2011 |
교육학
박물관의 정보기술 용이성, 상호작용, 즐거움이 방문객의 만족도 및 재방문에 미치는 구조적 영향관계에 관한 연구- 국립 중앙박물관을 중심으로 -
A Study on the structural relationships between perceived ease of use of Information Technology, Interactivity, enjoyment, Satisfaction and Revisit of Museum Visitors: A focus on National Museum of Korea
관광학연구 |
35 |
9 |
2011 |
관광학
차량 네비게이션 시스템에 대한 만족도가 관광객들의 충동적 방문에 미치는 영향관계에 관한 연구
The Study of Examining a Casual Relationship between the System Satisfaction of Vehicle Navigation and the Impulsive Visit
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학
차량 네비게이션 시스템에 대한 만족도가 관광객들의 충동적 방문에 미치는 영향관계에 관한 연구
The Study of Examining a Casual Relationship between the System Satisfaction of Vehicle Navigation and the Impulsive Visit
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학