자연의 다의적 인식: 「리어왕」의 폭풍우 장면
Layered Meanings of Nature: the Storm Scene in King Lear
고전 르네상스 영문학 |
20 |
2 |
2011 |
영어와문학
自己決定能力障碍者 保護를 위한 成年後見制度에 대한 立法論的 考察
A Legislative Study on the Adult Guardianship System for the Protection of an Incompetent of Self-determination
법학연구 |
39 |
2010 |
법학
自己決定能力障碍者 保護를 위한 成年後見制度에 대한 立法論的 考察
A Legislative Study on the Adult Guardianship System for the Protection of an Incompetent of Self-determination
법학연구 |
|
39 |
2010 |
법학
18세기 조선의 漢詩에 나타난 近代性 탐색
The Research for Modernity on Chinese Poetry of 18th Century Chosun
한국시가연구 |
28 |
2010 |
한국어와문학
18세기 조선의 漢詩에 나타난 近代性 탐색
The Research for Modernity on Chinese Poetry of 18th Century Chosun
한국시가연구 |
28 |
|
2010 |
한국어와문학
『韓非子』의 分析的 檢討를 통한 儒學의 학문방법 모색 - 難勢․難一篇을 中心으로 -
通過對『韓非子』的分析和硏究,探求儒學的學問方法 - 以「難勢‧難一篇」為中心 -
인문학연구 |
41 |
3 |
2012 |
기타인문학
<守吾齋記>의 의미분석과 교육적 활용
“Suojaegi(守吾齋記)”: Its Analysis and Educational Application
동양고전연구 |
48 |
2012 |
기타인문학
正祖의 孝治思想 構造
A structure on the Filial piety Thought of King JeongJo
유교사상문화연구 |
43 |
2011 |
유교학
영지주의의 인간관 연구
On the study of the Human in Gnosticism
철학∙사상∙문화 |
12 |
2011 |
기타인문학
存齋 詩의 心象과 그 精神的 意味
The literary view of the poet and self-consciousness
고전과 해석 |
10 |
2011 |
국문학사
제국에 맞서기 : 니시다와 만해
Confronting Empires: Nishida and Han
불교학보 |
61 |
2012 |
기타불교학
「노자」(老子)의 여성성(女性性) 은유에 대한 철학적 분석
The Approach of the Philosophic Analyses on the Female Metaphors in Laozi
신학전망 |
175 |
2011 |
기타가톨릭신학
디지털교과서를 활용하는 사회과 교수행위에 대한 질적 사례연구 -초등학교 6학년 사회과 수업을 중심으로-
A Qualitative Case Study on Teaching Action Utilizing Digital Textbook in Social Studies
시민교육연구 |
44 |
3 |
2012 |
교육학
한국행정학의 영역 찾기: 공직과 자리 개념의 재발견
Drawing New Lines of Korean Public Administration: Rediscovering the Concept of Gong-jik and Ja-ri
한국행정학보 |
45 |
1 |
2011 |
행정학
교사의 성찰과 위빠사나(Vipassnā)알아차림과의 연계성 탐색
The Reinterpretation of Teacher's Reflective Practice in the View of Vipassana's Sati(mindfulness)
종교교육학연구 |
32 |
2010 |
종교학
교사의 성찰과 위빠사나(Vipassnā)알아차림과의 연계성 탐색
The Reinterpretation of Teacher's Reflective Practice in the View of Vipassana's Sati(mindfulness)
종교교육학연구 |
32 |
|
2010 |
종교학
교토학파의 자각(自覺) 이론 : 니시다 기타로를 중심으로
西田幾多郎の自覚理論
원불교사상과 종교문화 |
50 |
2011 |
원불교학
김동인 문학의 미의식 연구
A study on the aesthetic sense of Kim Dong-In literature
우리어문연구 |
38 |
2010 |
한국어와문학
異字同形, 近形의 聲符를 활용한 한자 교수학습법 연구 -束(속), 朿(자), 束(랄)을 중심으로-
Study on teaching and learning letters with homographs as sound part -focusing 束(sok), 朿(jah), and 束(rahl)-
대동한문학(大東漢文學) |
32 |
2010 |
한국어와문학
異字同形, 近形의 聲符를 활용한 한자 교수학습법 연구 -束(속), 朿(자), 束(랄)을 중심으로-
Study on teaching and learning letters with homographs as sound part -focusing 束(sok), 朿(jah), and 束(rahl)-
대동한문학(大東漢文學) |
|
32 |
2010 |
한국어와문학
다무라 도시코(田村俊子)의 『미이라의 립스틱(木乃伊の口紅)』론 -부부의 결혼생활을 통해서 본 여성의 자립-
田村俊子の『木乃伊の口紅』論 -夫婦の結婚生活から見る女の自立- A Study on Toshiko Tamura's "Miira no Kuchibeni" : The women's independence from the view point of the marriage life between the couple in the transitional period towards the modern age
日本學硏究 |
32 |
2011 |
일본어와문학
Die Heimat und Heimatlosigkeit bei Nietzsche - Ein ontoanthropologischer Versuch
니체연구 |
19 |
2011 |
철학
대승불전에서 자비 개념의 전개 양상
Developing aspects on conception of Maitrī-karuṇā in Mahāyānist Buddhism Scriptures
한국교수불자연합학회지 |
18 |
1 |
2012 |
응용불교학
鄭介淸의 학풍과 節義의 함의
鄭介淸的學風和節義之含義
유교사상문화연구 |
40 |
2010 |
유교학
鄭介淸의 학풍과 節義의 함의
鄭介淸的學風和節義之含義
유교사상문화연구 |
|
40 |
2010 |
유교학