세계의 그림자 더블유(W): 『자장가』의 어머니-타자되기
‘W’ As a Shadow of the World: Becoming M/other in Rockaby
비평과이론 |
15 |
2 |
2010 |
영어와문학
세계의 그림자 더블유(W): 『자장가』의 어머니-타자되기
‘W’ As a Shadow of the World: Becoming M/other in Rockaby
비평과이론 |
15 |
2 |
2010 |
영어와문학
영산강의 인문지리와 ‘갱번’문화 試論
An Anthropogeographical Study of the Youngsan River and a Poetics of Gangbeon Culture
『도서문화』 |
38 |
2011 |
기타인문학
18세기협주곡형식에관한이론과실제간의연관성 -코흐의 이론과 모차르트 협주곡을 중심으로-
A Research on Classical Concerto Form: a Relationship between Descriptions and Practices
음악논단 |
25 |
2011 |
음악학
음악교육의 의미 탐구: 탈영토성, 배치 그리고 리토르넬로
An Inquiry of the Meaning of Music Education: Focusing on De-Territoriality, Agencement and Ritornello of the Music
음악교육공학 |
14 |
2012 |
음악학
들뢰즈ㆍ가타리의 음악 철학에 기반한 창조적 음악 교육의 성격 탐색
Exploring the Possibility of Creative Music Education from a Perspective of G. Deleuze & F. Guattari's Aesthetics
초등교육연구 |
23 |
1 |
2010 |
교육학
들뢰즈ㆍ가타리의 음악 철학에 기반한 창조적 음악 교육의 성격 탐색
Exploring the Possibility of Creative Music Education from a Perspective of G. Deleuze & F. Guattari's Aesthetics
초등교육연구 |
23 |
1 |
2010 |
교육학