체험을 적용한 쇼핑몰 공간연출에 관한 연구 - Pine & Gilmore의 체험마케팅 이론을 중심으로 -
A Study on space production of shopping mall by applying experiences - Centered around Pine & Gilmore's experience marketing theory -
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
2 |
2010 |
실내환경디자인
체험을 적용한 쇼핑몰 공간연출에 관한 연구 - Pine & Gilmore의 체험마케팅 이론을 중심으로 -
A Study on space production of shopping mall by applying experiences - Centered around Pine & Gilmore's experience marketing theory -
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
2 |
2010 |
실내환경디자인
쇼핑센터의 앵커테넌트 유형 및 특성 연구
The Type and Characteristics of Anchor Tenant at Shopping Center
도시설계 |
12 |
6 |
2011 |
도시개발/계획
쇼핑센터에서 Armature 분석을 통한 상업적 전략에 관한 연구
A Study on the commercial strategies through armature analysis in shopping center
한국실내디자인학회 논문집 |
21 |
1 |
2012 |
디자인