스포츠 이벤트

연구분야 : G109900 예술체육 > 체육 > 기타체육

클래스 : 문화/생활

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.6999

한자 :
영어 : sports event

c03-03 문화/생활

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT_X (관련어►)

중계

b01-01 행위/활동 행위/활동

스포츠 방송 [ --放送 ]

일본 스포츠 진흥정책의 시사점

A Study of Implication on Japanese Sports Promotion Policy

법학논총 | 35 | 2 | 2011 | 법학

4대강 사업과 수변공간을 이용한 체육시설 설치에 관한 법제도적 고찰

Legislative Consideration on the Creation of Environment-Friendly Waterside Space in Accordance with the Four Major Rivers Restoration Project

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 4 | 2010 | 사회과학

4대강 사업과 수변공간을 이용한 체육시설 설치에 관한 법제도적 고찰

Legislative Consideration on the Creation of Environment-Friendly Waterside Space in Accordance with the Four Major Rivers Restoration Project

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 4 | 2010 | 사회과학

녹색성장과 스포츠이벤트 및 스포츠관광에 대한 법제도적 고찰 - “투르 드 코리아” 대회를 중심으로 -

Legislative Consideration on the Issues of Green Growth, Sports Events, and Sports Tourism

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 3 | 2010 | 사회과학

녹색성장과 스포츠이벤트 및 스포츠관광에 대한 법제도적 고찰 - “투르 드 코리아” 대회를 중심으로 -

Legislative Consideration on the Issues of Green Growth, Sports Events, and Sports Tourism

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 3 | 2010 | 사회과학

미디어 이벤트 유형 연구: 벤쿠버 올림픽 김연아 보도를 중심으로

A Study of Media Events Patterns: Through Analyzing the News Coverage of Kim Yu-na in Vancouver Winter Olympics

한국방송학보 | 24 | 4 | 2010 | 신문방송학

미디어 이벤트 유형 연구: 벤쿠버 올림픽 김연아 보도를 중심으로

A Study of Media Events Patterns: Through Analyzing the News Coverage of Kim Yu-na in Vancouver Winter Olympics

한국방송학보 | 24 | 4 | 2010 | 신문방송학

중요도-성취도(IPA)분석을 통한 수요자 중심의 스포츠이벤트 매력성 분석

Analysis on Consumer-oriented Sports Event' Attractiveness through the application of IPA

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

중요도-성취도(IPA)분석을 통한 수요자 중심의 스포츠이벤트 매력성 분석

Analysis on Consumer-oriented Sports Event' Attractiveness through the application of IPA

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

항공레저·스포츠의 이벤트 특성, 관람객 만족 및 행동의도에 관한 연구 - 2009 국제레저항공전을 사례로 -

Visitors' Satisfaction and Behavioral Intention of Sky Leisure Sports Event - A Case Study of International Sky Leisure Expo in 2009 -

한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학

항공레저·스포츠의 이벤트 특성, 관람객 만족 및 행동의도에 관한 연구 - 2009 국제레저항공전을 사례로 -

Visitors' Satisfaction and Behavioral Intention of Sky Leisure Sports Event - A Case Study of International Sky Leisure Expo in 2009 -

한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학

AHP를 적용한 지방자치단체의 스포츠이벤트 성공요인 우선순위 분석

Analysis on Priority of Success Factors in the Provincial Sports Event through AHP Method

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

AHP를 적용한 지방자치단체의 스포츠이벤트 성공요인 우선순위 분석

Analysis on Priority of Success Factors in the Provincial Sports Event through AHP Method

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

충주호사랑 호수축제 참가자의 추구편익과 지각된 가치, 구매행동의 관계

The Relationship among Benefit Sought, Perceived Value and Purchase Behavior of Chungju-ho Lake Event Participants

관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학

충주호사랑 호수축제 참가자의 추구편익과 지각된 가치, 구매행동의 관계

The Relationship among Benefit Sought, Perceived Value and Purchase Behavior of Chungju-ho Lake Event Participants

관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학

스포츠이벤트 참여자의 만족도 향상을 위한 서비스품질 개선의 우선순위 분석 - 2010 대구국제마라톤대회를 중심으로 -

Analysis on the Improvement of Marathon Races Service Quality with Performance Model

경영교육연구 | 63 | 2010 | 경영학

스포츠이벤트 참여자의 만족도 향상을 위한 서비스품질 개선의 우선순위 분석 - 2010 대구국제마라톤대회를 중심으로 -

Analysis on the Improvement of Marathon Races Service Quality with Performance Model

경영교육연구 | | 63 | 2010 | 경영학

스포츠이벤트의 브랜드자산이 개최지역이미지와 태도에 미치는 영향 - 2010 춘천월드레저경기대회를 중심으로 -

The Effects of Brand Equity of Sports Events on the Regional Images and Attitude in the Hosting City - The Case of 2010 Chuncheon World Leisure Games -

관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반

스포츠이벤트의 대테러 위기관리에 관한 연구

A Study on Counter-Terrorism Crisis Management of Sports Events

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 1 | 2010 | 사회과학

스포츠이벤트의 대테러 위기관리에 관한 연구

A Study on Counter-Terrorism Crisis Management of Sports Events

스포츠엔터테인먼트와 법 | 13 | 1 | 2010 | 사회과학

스포츠이벤트 통합디자인 개발사례 연구

A Case Study on Integrated Design Development of Sport Events

조형미디어학 | 13 | 1 | 2010 | 기타미술

스포츠이벤트 통합디자인 개발사례 연구

A Case Study on Integrated Design Development of Sport Events

조형미디어학 | 13 | 1 | 2010 | 기타미술

스포츠이벤트 개최도시의 도시마케팅 효과: 개최도시 주민대상 설문조사를 중심으로

An Effect of City Marketing on the Mega Sports Event Venues

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 체육

스포츠이벤트 개최도시의 도시마케팅 효과: 개최도시 주민대상 설문조사를 중심으로

An Effect of City Marketing on the Mega Sports Event Venues

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 체육

스포츠이벤트 개최의 설명력과 가치론적 정당성 논의

Axiological discussion of legitimacy and reasonability of holding sports event

움직임의 철학 : 한국체육철학회지 | 19 | 1 | 2011 | 체육

스포츠이벤트 방송의 직간접적 가치에 관한 연구: 시청률 조사를 중심으로

Direct and Indirect Impacts of Sport Broadcasting on Television Ratings

광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

국제스포츠이벤트와 도시관광 진흥방안 - 광주 하계유니버시아드대회를 중심으로 -

International Sports Event and Urban Tourism

한국지역경제연구 | 9 | 1 | 2011 | 지역경제

국내 마라톤 대회의 이벤트 기대효과, 참여만족, 협력의도간의 구조적 관계

The Structural Relationships Among the participation Satisfaction Has on Cooperative Intention Based on Expectation Effect of Domestic Marathon Event

한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 4 | 2012 | 체육

스포츠 이벤트 개최가 개최도시에 대한 개인의 신념에 미치는 영향: 이벤트규모와 개최도시 친밀도의 상호작용을 중심으로

The Influence of Hosting a Sporting Event on the Individuals' Beliefs About the Event-hosting City and Intention to Visit: The Moderating Role of City Familiarity

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육

스포츠 이벤트 개최가 개최도시에 대한 개인의 신념에 미치는 영향: 이벤트규모와 개최도시 친밀도의 상호작용을 중심으로

The Influence of Hosting a Sporting Event on the Individuals' Beliefs About the Event-hosting City and Intention to Visit: The Moderating Role of City Familiarity

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육