국제이해 교육

연구분야 : B121205 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 사회교육학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.73523

STNet ID : 1002353

한자 : 國際理解敎育
영어 : education for international understanding

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

교육 () [ 敎育 ]

R1:개념적

hasPhenomenon (현상)

 

B02 변화(변동) 변화(변동)
B02 변화(변동) / C03 현상/이슈 현상/이슈

세계화 () [ 世界化 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

c03-03 문화/생활 문화/생활

다문화 사회 () [ 多文化社會 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

평화 교육 () [ 平和敎育 ]

교육과정 문서에 나타난 국제교육의 관점과 개념 분석 ― 영국 국가교육과정 지침을 중심으로 ―

An analysis on perspectives and concepts of global education in curriculum document: with reference to national curriculum in the UK

교육문제연구 | 37 | 2010 | 교육학

교육과정 문서에 나타난 국제교육의 관점과 개념 분석 ― 영국 국가교육과정 지침을 중심으로 ―

An analysis on perspectives and concepts of global education in curriculum document: with reference to national curriculum in the UK

교육문제연구 | | 37 | 2010 | 교육학

일본의 다문화교육 지원체제에 관한 연구

日本における多文化教育と支援体制

한국일본교육학연구 | 15 | 1 | 2010 | 기타교육학

일본의 다문화교육 지원체제에 관한 연구

日本における多文化教育と支援体制

한국일본교육학연구 | 15 | 1 | 2010 | 기타교육학

다문화시대의 한국과 호주의 국제이해교육 특성과 과제

A Study on Characteristics and Development of Education for International Understanding(EIU) in the Republic of Korea and Australia in the Multi-cultural Era

비교교육연구 | 21 | 1 | 2011 | 교육학

가정과교육에서의 개정 교육과정의 과제와 방향 -2007년 개정 교육과정에 따른 7학년 교과서 분석 결과를 기초로-

nhancing Multicultural Education in the Context of the 2007 Revised Home Economics Education Curriculum -Based on the Analysis of 7th Grade Course Book-

한국가정과교육학회지 | 22 | 2 | 2010 | 교육학

가정과교육에서의 개정 교육과정의 과제와 방향 -2007년 개정 교육과정에 따른 7학년 교과서 분석 결과를 기초로-

nhancing Multicultural Education in the Context of the 2007 Revised Home Economics Education Curriculum -Based on the Analysis of 7th Grade Course Book-

한국가정과교육학회지 | 22 | 2 | 2010 | 교육학

학교의 국제이해 교육과정에 대한 탈식민주의적 비평

Postcolonialism and critical review of education for international understanding in Korea

교육과정연구 | 28 | 3 | 2010 | 교육학

학교의 국제이해 교육과정에 대한 탈식민주의적 비평

Postcolonialism and critical review of education for international understanding in Korea

교육과정연구 | 28 | 3 | 2010 | 교육학

세계시민교육 교육과정의 보편적 핵심 요소와 한국적 특수성에 대한 고찰

A Theoretical Discussion on Universal Core Elements and Korean Distinctiveness in Global Citizenship Education

한국교육 | 37 | 2 | 2010 | 교육학

세계시민교육 교육과정의 보편적 핵심 요소와 한국적 특수성에 대한 고찰

A Theoretical Discussion on Universal Core Elements and Korean Distinctiveness in Global Citizenship Education

한국교육 | 37 | 2 | 2010 | 교육학

국제이해교육의 매개체로서 지리교과서의 서술구조 및 내용 분석 - 중학교 1학년 사회 교과서의 『지역마다 다른 문화』 단원을 중심으로 -

A Critical Analysis of Structure and Contents of Geography Textbook as Medium of International Understanding Education - In the 7th Grade's Social Studies Textbooks -

한국지리환경교육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 지리학

국제이해교육의 매개체로서 지리교과서의 서술구조 및 내용 분석 - 중학교 1학년 사회 교과서의 『지역마다 다른 문화』 단원을 중심으로 -

A Critical Analysis of Structure and Contents of Geography Textbook as Medium of International Understanding Education - In the 7th Grade's Social Studies Textbooks -

한국지리환경교육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 지리학

국제이해교육 교원양성 교육과정에 대한 초‧중등 예비 교사들의 인식 분석

An Analysis On Prospective Teachers' Perception About Education For International Understanding

한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학

국제이해교육 교원양성 교육과정에 대한 초‧중등 예비 교사들의 인식 분석

An Analysis On Prospective Teachers' Perception About Education For International Understanding

한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학

중등 예비교사를 위한 국제이해교육 과목의 e-티칭 포트폴리오 개발 및 적용

Development and Implementation of e-Teaching Portfolio in International Understanding Education for Secondary Pre-service Teachers

컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 5 | 2011 | 교육학