확률에 대한 관점주의
Perspectivism on Probability
논리연구 |
14 |
3 |
2011 |
철학
회의주의 문제와 지식의 정당화 조건: 루이스의 이론과 새로운 이론
The Problem of Skepticism and the Condition of Epistemic Justification: Lewis’s Theory and a New Theory
철학연구 |
93 |
2011 |
철학
미술사교육의 관점으로 본 초·중학교 미술교과서의 한국현대미술 도판 분석
An Analysis of Korean Modern Artworks in Elementary and Middle School Art Textbooks: From the Perspective of Art History Education
미술교육연구논총 |
32 |
0 |
2012 |
예술교육학
교수-학습 환경에서의 맥락설계 원리 및 모형 개발 연구
Developing Context Design Principles and Model for Teaching and Learning
교육정보미디어연구 |
17 |
1 |
2011 |
교육학
수업관련요인에 대한 교사의 암묵지 탐색
An Exploratory Study on the Implicit Knowledge of Korean Teachers on Factors Affecting Classroom Instruction
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
은유에 대한 화용론적 접근
Pragmatic Approaches to Metaphor
美學(미학) |
68 |
2011 |
철학
모호성과 맥락고정논변
Vagueness and the Context-Fixing Argument
논리연구 |
14 |
1 |
2011 |
철학
양자심리학과 이야기 은유: 교과 기반 자기성찰학습 프로그램의 개발 논리
Quantum Mind and Narrative Metaphor: Developing the Self-Reflective Practice Based on Subject Matter in the Classroom
교육심리연구 |
25 |
4 |
2011 |
교육학
인간발달 연구의 동향과 교육학적 시사: 맥락주의적 접근을 중심으로
Educational Implication of Contextualistic Perspectives on Human Development
교육심리연구 |
25 |
4 |
2011 |
교육학
A Defense of Free Enrichment from Stanley’s Binding Argument
스탠리의 속박 논변으로부터 자유로운 풍부화 옹호
철학사상 |
45 |
2012 |
철학
인식적 양상에 대한 맥락주의와 상대주의 논쟁 고찰
Inquiry into Debates between Contextualism and Relativism about Epistemic Modals
철학사상 |
39 |
2011 |
철학
스탠리의 과잉 생성 반론으로부터 자유로운 화용론적 기여 옹호
철학적 분석 |
22 |
2010 |
철학
스탠리의 과잉 생성 반론으로부터 자유로운 화용론적 기여 옹호
철학적 분석 |
|
22 |
2010 |
철학