성인의 함께 배우기에 관한 질적 사례 연구 : 공동육아에 참여한 부모들의 공동체적 학습과정을 중심으로
A Qualitative Case Study on Learning Together of the Adults: focusing on the communal learning process of parents who have participated in the cooperate child care
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
2 |
2010 |
교육학
성인의 함께 배우기에 관한 질적 사례 연구 : 공동육아에 참여한 부모들의 공동체적 학습과정을 중심으로
A Qualitative Case Study on Learning Together of the Adults: focusing on the communal learning process of parents who have participated in the cooperate child care
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
2 |
2010 |
교육학
성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석
A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning
한국교육 |
37 |
4 |
2010 |
교육학
성인학습에서 성찰과 비판적 성찰의 이론적 계보 분석
A study of theoretical pathway analysis on “reflection” and “critical reflection” in adult learning
한국교육 |
37 |
4 |
2010 |
교육학
성인학습자의 교육참여 및 학습동기 연구동향분석: 2000년부터 2011년까지 등재지 학술논문을 중심으로
Review and Critique of Adult Learners' Motivation Research
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
15 |
1 |
2012 |
교육학
원격교육 성인학습자의 학업성취도와 학업지속 행동에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
The Study on Factors Predicting Adult learners' Academic Achievement and Persistence in Distance Education
평생학습사회 |
7 |
3 |
2011 |
교육학
왜 인문학에 끌리는가? : 문화․학습․실존의 끌개경험으로서 인문학습의 의미
On the meaning of Humanities Learning as an attractor experience in interlocking culture, learning, and human existence
교육인류학연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
왜 인문학에 끌리는가? : 문화․학습․실존의 끌개경험으로서 인문학습의 의미
On the meaning of Humanities Learning as an attractor experience in interlocking culture, learning, and human existence
교육인류학연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
성인학습자의 자기주도학습 수준에 따른 평생학습 성과 관련 변인의 조절효과 검증
Test of the Effects of Moderator Variables on Lifelong Educatonal Outcome of Self-Directed Learning Level about Adult Learner's
교육종합연구 |
8 |
3 |
2010 |
교육학
성인학습자의 자기주도학습 수준에 따른 평생학습 성과 관련 변인의 조절효과 검증
Test of the Effects of Moderator Variables on Lifelong Educatonal Outcome of Self-Directed Learning Level about Adult Learner's
교육종합연구 |
8 |
3 |
2010 |
교육학
중년 성인대학생의 배움 활동에 비춰본 삶의 의미 재구성
Inquiry for Meaning of Reconstructing Life in Mature-aged Students' Study
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
14 |
1 |
2011 |
교육학