스트레스대처전략

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.73995

한자 : --對處戰略
영어 : stress coping strategy

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

스트레스 대처 방식 [ --對處方式 ]

전문대학과 4년제 대학 예비 유아교사의 주관적 안녕감에 대한 기질적 낙관성, 사회적 지지 및 스트레스 대처전략 영향 분석

The Effect of Optimism, Social Support, and Coping Strategies for Stress on Pre-service Early Childhood Teacher's Educational Level

유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학

일-가정 갈등이 정서적 고갈과 과업성과에 미치는 영향 : 스트레스 대처전략의 조절효과

Work family conflict, Emotional exhaustion and Task performance: Moderating effect of stress coping strategies

조직과 인사관리연구 | 36 | 3 | 2012 | 경영학

전문계 고등학생의 학습된 무기력과 스트레스 대처전략의 관계

A relationship between learned helplessness and stress coping strategy in vocational high school students

대한공업교육학회지 | 35 | 1 | 2010 | 실업교육학

전문계 고등학생의 학습된 무기력과 스트레스 대처전략의 관계

A relationship between learned helplessness and stress coping strategy in vocational high school students

대한공업교육학회지 | 35 | 1 | 2010 | 실업교육학

대학생의 포커싱 태도에 따른 스트레스 대처 행동 차이

Differences in Stress Coping Behavior Depending on Focusing Manners Among University Students

인간이해 | 31 | 2 | 2010 | 상담심리/심리치료

대학생의 포커싱 태도에 따른 스트레스 대처 행동 차이

Differences in Stress Coping Behavior Depending on Focusing Manners Among University Students

인간이해 | 31 | 2 | 2010 | 상담심리/심리치료

청소년의 감사성향과 심리적 안녕감과의 관계: 스트레스 대처전략의 조절효과

The Relationship between Gratitude and Psychological Well-being in Adolescents: The Moderating Effect of Stress Coping Strategy

상담학연구 | 12 | 6 | 2011 | 교육학

대학생의 자아정체성 지위에 따른 스트레스 대처전략의 차이

Ego Identity Status and Coping Strategies of College Students in Korea

상담학연구 | 12 | 1 | 2011 | 교육학

대학생의 사회인구학적 변인, 스트레스 대처전략, 진로준비행동 간의 관계

The Relationship Among the Socio-Demographic Variables, Stress Confrontation Strategies, and Career Preparation Behaviors

進路敎育硏究 | 23 | 3 | 2010 | 진로교육

대학생의 사회인구학적 변인, 스트레스 대처전략, 진로준비행동 간의 관계

The Relationship Among the Socio-Demographic Variables, Stress Confrontation Strategies, and Career Preparation Behaviors

進路敎育硏究 | 23 | 3 | 2010 | 진로교육