온라인 수업의 조별 상호작용에서 나타난 사회적 실재감의 양상: 메시지 분석을 중심으로
An analysis of social presence message on the group bulletin board of online course
교육정보미디어연구 |
18 |
2 |
2012 |
교육학
온라인에서의 글 수정전략과 성찰저널 작성 여부가 대학생의 글 수정과 글쓰기에 미치는 효과
Effect of Collaborative Revision and Reflective Journal on University Students' Online Writing
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
온라인에서의 글 수정전략과 성찰저널 작성 여부가 대학생의 글 수정과 글쓰기에 미치는 효과
Effect of Collaborative Revision and Reflective Journal on University Students' Online Writing
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
온라인 프로젝트 과제를 활용한 영어회화 수업에 관한 연구
A Study of English Conversation Courses for College Students Using Online Project Activities for Homework Assignments
영어영문학연구 |
52 |
3 |
2010 |
영어와문학
온라인 프로젝트 과제를 활용한 영어회화 수업에 관한 연구
A Study of English Conversation Courses for College Students Using Online Project Activities for Homework Assignments
영어영문학연구 |
52 |
3 |
2010 |
영어와문학
두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기
Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University
평생교육학연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
두려움과 좌절을 넘어서: 사이버대학 학습자들의 정서적 경험 이해하기
Getting Over Fear and Frustration: Emotional Experiences of Adult Learners at a Cyber University
평생교육학연구 |
16 |
2 |
2010 |
교육학
장애학생을 위한 보편적 학습 설계의 적용에 대한 온라인 학습 콘텐츠의 분석 연구 - 에듀넷의 사이버가정학습을 중심으로 -
An Analysis of Online Learning Contents on the Universal Design for Learning for Students with Disabilities - Focusing on the Cyber Home Learning in EduNET -
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학
온라인 학습 환경에서의 비언어 텍스트에 대한 개념적 고찰 : Ong의 구술성과 문자성을 넘어서
New Perspectives of Non-verbal Text in Online Learning Environments: Beyond Ong's Orality and Literacy
아시아교육연구 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
온라인 학습 환경에서의 비언어 텍스트에 대한 개념적 고찰 : Ong의 구술성과 문자성을 넘어서
New Perspectives of Non-verbal Text in Online Learning Environments: Beyond Ong's Orality and Literacy
아시아교육연구 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
외국어로서 프랑스어 교육을 위한 온라인 학습 코퍼스 구축
Constitution de corpus d'apprentissage en ligne pour l'enseignement du français langue étrangère
한국프랑스학논집 |
77 |
2012 |
프랑스어와문학