‘서울형 어린이집 자율장학’에서 나타난 교사학습공동체 경험의 의미 탐색
An exploration of the meaning of teacher learning community's experience appeared in ‘Seoul Support Child Care Centers' peer supervision course’
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
‘서울형 어린이집 자율장학’에서 나타난 교사학습공동체 경험의 의미 탐색
An exploration of the meaning of teacher learning community's experience appeared in ‘Seoul Support Child Care Centers' peer supervision course’
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
중학교 가정과 교사의 교과 관련 교내 자율장학에 대한 인식과 실태
Middle school Home Economics teachers' perception and actual performance of self-supervision at school related to Home Economics
한국가정과교육학회지 |
22 |
4 |
2010 |
교육학
중학교 가정과 교사의 교과 관련 교내 자율장학에 대한 인식과 실태
Middle school Home Economics teachers' perception and actual performance of self-supervision at school related to Home Economics
한국가정과교육학회지 |
22 |
4 |
2010 |
교육학
가정 어린이집 자율장학에 대한 보육교사의 인식
Teacher's Perception of Autonomous Supervision in Home Daycare Center
교육연구논총 |
33 |
1 |
2012 |
교육사회학
어린이집 자율장학의 현황 및 요구도 : 근무기관유형과 교육경력에 따라
Current Status of Child-care Center's Voluntary Supervision and Demands: Based on Types of Working Places and Teaching Experiences
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
어린이집 자율장학의 현황 및 요구도 : 근무기관유형과 교육경력에 따라
Current Status of Child-care Center's Voluntary Supervision and Demands: Based on Types of Working Places and Teaching Experiences
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학