토론 학습

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 교수/학습법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74429

STNet ID : 1002414

한자 : 討論學習
영어 : debate learning

d04-03 교수/학습법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

토의 학습

N1:종류

hasKind (종류)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

소집단 토론학습 () [ 小集團討論學習 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

 

토의수업

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

CEDA 토론모델 [ --討論-- ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

집단지도

RT (관련어)

 

 

보고 학습 ()

RT (관련어)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

키케로 주의 [ --主義 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

면대면 토론 [ 面對面討論 ]

사이버대학 강의에서 스마트폰을 활용한 토론학습 인터페이스 설계연구

Discussion-based Interface Design Research on the Smart phone at Cyber Universities

컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 5 | 2011 | 교육학

다문화사회에서의 초등학교 반편견교육

Anti-bias Education of Elementary School in Multi-cultural Society

윤리교육연구 | 22 | 2010 | 윤리교육학

다문화사회에서의 초등학교 반편견교육

Anti-bias Education of Elementary School in Multi-cultural Society

윤리교육연구 | | 22 | 2010 | 윤리교육학

고등학교 『한국사』 교과서의 학습자료 분석과 활용 방안-대단원 ‘Ⅷ. 냉전체제와 대한민국 정부의 수립’을 중심으로-

Method to Analyze and Utilize the Learning Materials of the『Korean History』 Textbook of High School: Focusing on Unit 'Ⅷ. The Cold War System and Establishment of Korean Government’

역사교육논집 | 47 | 2011 | 역사학

찬반 논쟁 협동학습이 비판적 사고력과 자기주도적 학습태도 및 교과흥미에 미치는 영향

The effect of pro-con cooperation learning on critical thinking and learning motivation, self-directed learning attitudes and subject-specific interests

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

찬반 논쟁 협동학습이 비판적 사고력과 자기주도적 학습태도 및 교과흥미에 미치는 영향

The effect of pro-con cooperation learning on critical thinking and learning motivation, self-directed learning attitudes and subject-specific interests

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

상업정보 교과에서의 블렌디드 러닝을 활용한 토론학습 모형 개발 연구

A Study on the Development of Discussion Learning Model Utilizing to Blended Learning in the Business Information Subject

상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학

상업정보 교과에서의 블렌디드 러닝을 활용한 토론학습 모형 개발 연구

A Study on the Development of Discussion Learning Model Utilizing to Blended Learning in the Business Information Subject

상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학

블렌디드 러닝 토론학습이 직업기초능력에 미치는 효과 -상업정보교육을 중심으로-

The Effects of Blended Learning Discussion on the Vocational Core Competency - On the Basis of Business Education -

상업교육연구 | 24 | 4 | 2010 | 교육학

블렌디드 러닝 토론학습이 직업기초능력에 미치는 효과 -상업정보교육을 중심으로-

The Effects of Blended Learning Discussion on the Vocational Core Competency - On the Basis of Business Education -

상업교육연구 | 24 | 4 | 2010 | 교육학