학습된 무기력

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74530

STNet ID : 1002428

한자 : 學習--無氣力
영어 : learned helplessness

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

 

무기력

R1:개념적

resultsIn (산물/결과)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

학습 장애 [ 學習障碍 ]

R2:기능적

hasMeasurement (측정 기준/척도/지표)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

학습무기력진단척도 () [ 學習無氣力診斷尺度 ]

isAdvocatedBy (주창자)

 

 

셀리그만(Seligman)

CLT:참조용어

isPropertyOf (특성의 대상)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

학습 장애 학생 () [ 學習障碍學生 ]

학습사 및 사회적·동기적 변인과 학습된 무기력의 관계: 남고생과 여고생의 비교

The Structural Relationships among History of Academic Achievement, Social-Motivational Variables, and Learned Helplessness: A Comparison of Boy and Girl High School Students

교육심리연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학

학습사 및 사회적·동기적 변인과 학습된 무기력의 관계: 남고생과 여고생의 비교

The Structural Relationships among History of Academic Achievement, Social-Motivational Variables, and Learned Helplessness: A Comparison of Boy and Girl High School Students

교육심리연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학

특성화고 학습된 무기력 학생들의 방과 후 일상 활동 연구

The study on daily activities after school of the specialized high school students who have a sense of learned helplessness

대한공업교육학회지 | 37 | 2 | 2012 | 실업교육학

전문계 고등학생의 학습된 무기력과 스트레스 대처전략의 관계

A relationship between learned helplessness and stress coping strategy in vocational high school students

대한공업교육학회지 | 35 | 1 | 2010 | 실업교육학

전문계 고등학생의 학습된 무기력과 스트레스 대처전략의 관계

A relationship between learned helplessness and stress coping strategy in vocational high school students

대한공업교육학회지 | 35 | 1 | 2010 | 실업교육학

지방대학생의 ‘학습된 무기력’ 및 ‘무기력 행동’ 관련 변인에 관한 연구

A Study on effective variables associated with provincial university students' learned helplessness and helplessness behavior

한국교육 | 37 | 1 | 2010 | 교육학

지방대학생의 ‘학습된 무기력’ 및 ‘무기력 행동’ 관련 변인에 관한 연구

A Study on effective variables associated with provincial university students' learned helplessness and helplessness behavior

한국교육 | 37 | 1 | 2010 | 교육학

중학교 체육수업에서 나타나는 학습된 무기력과 귀인성향 관계 분석

Analysis of Relationships between Learned Helplessness and Attribution Tendencies in Middle School Physical Education Classes

교과교육학연구 | 16 | 1 | 2012 | 교과교육학

학습된 무기력이 조직몰입에 미치는 인과관계:직무 스트레스의 매개효과와 변혁적 리더십의 조절효과를 중심으로

Empirical Study on the Relationship Between Learned Helplessness and Job Commitment: Focusing on the Mediating Effect of Job Stress & the Moderating Effect of Transformational Leadership

한국정책과학학회보 | 16 | 2 | 2012 | 정책학