형성평가

연구분야 : B120500 사회과학 > 교육학 > 교육평가

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74558

STNet ID : 1002433

한자 : 形成評價
영어 : formative evaluation

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

 

교육평가정책

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

평가 () [ 評價 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

내부 평가 [ 內部評價 ]

R2:기능적

isAdvocatedBy (주창자)

 

 

스트리븐 [M.Scriven]

민주시민교육 프로그램 개발 및 평가

Development and Evaluation of Civic Education Programs

아태연구 | 18 | 1 | 2011 | 사회과학일반

중학교 1학년 기하 영역 형성평가 프로그램 개발 및 효과 분석

Development of Formative Assessment Program in Geometry Area for the 1st Graders of Middle School

한국학교수학회논문집 | 15 | 1 | 2012 | 교육학

개별화 수업체제를 활용한 학급단위 학습지원시스템의 설계 및 구현

Design and Implementation of a Class-based Learning Support System Using Personalized System of Instruction Theory

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

개별화 수업체제를 활용한 학급단위 학습지원시스템의 설계 및 구현

Design and Implementation of a Class-based Learning Support System Using Personalized System of Instruction Theory

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

CRESST 형성평가 프로그램(PowerSource©)의 효과성 - 중학교 1학년 대수 관련 내용을 중심으로 -

A Study on the Effectiveness of Formative Assessment Program in CRESST Focused on the Algebra Domain in the 7th Grade

한국학교수학회논문집 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

CRESST 형성평가 프로그램(PowerSource©)의 효과성 - 중학교 1학년 대수 관련 내용을 중심으로 -

A Study on the Effectiveness of Formative Assessment Program in CRESST Focused on the Algebra Domain in the 7th Grade

한국학교수학회논문집 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

CRESST 형성평가 프로그램의 이해 및 효과성 - 중학교 2학년 대수 관련 내용을 중심으로 -

Understanding and Effectiveness of Formative Assessment Program in CRESST Focused on the Algebra Domain in the 8th Grade

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

CRESST 형성평가 프로그램의 이해 및 효과성 - 중학교 2학년 대수 관련 내용을 중심으로 -

Understanding and Effectiveness of Formative Assessment Program in CRESST Focused on the Algebra Domain in the 8th Grade

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

교사의 형성평가 피드백 수행 척도 개발 및 타당화-Rasch 모형의 적용-

Developing and validating the scale of teachers' feedback practice for formative assessment-Application of the Rasch model-

교육평가연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

교사의 형성평가 피드백 수행 척도 개발 및 타당화-Rasch 모형의 적용-

Developing and validating the scale of teachers' feedback practice for formative assessment-Application of the Rasch model-

교육평가연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

의사소통 과제의 개발 및 적용을 통한 형성적 수행평가의 효과에 관한 연구

Exploring the effects of formative performance assessment by developing communicative tasks in an elementary school

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

의사소통 과제의 개발 및 적용을 통한 형성적 수행평가의 효과에 관한 연구

Exploring the effects of formative performance assessment by developing communicative tasks in an elementary school

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

형성평가 정책의 교육행정기관 수준별 지원 전략

Educational Administration System and Supporting Strategies of Formative Assessment Policies in Korea

교육문화연구 | 16 | 3 | 2010 | 기타교육학

형성평가 정책의 교육행정기관 수준별 지원 전략

Educational Administration System and Supporting Strategies of Formative Assessment Policies in Korea

교육문화연구 | 16 | 3 | 2010 | 기타교육학

중학교 1학년 수학 수준별 수업에 적용한 CRESST 형성평가 프로그램 효과 분석

Analysis on the Effectiveness of Applying CRESST Formative Assessment Program to the 7th Grade Level-Differentiated Math Classes

수학교육 논문집 | 25 | 2 | 2011 | 수학교육학