혼합학습을 활용한 A대학교 미술이론과목 영어강의 사례연구 및 제안
A Case Study and Proposal on English Medium Instruction (EMI) of Art Theory Courses in A University Using Blended Learning
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
혼합학습을 활용한 A대학교 미술이론과목 영어강의 사례연구 및 제안
A Case Study and Proposal on English Medium Instruction (EMI) of Art Theory Courses in A University Using Blended Learning
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
혼합학습 환경에서 이러닝 학습참여와 이러닝학습시스템 접속이 학업성취도에 미치는 영향
Effect of the Students' e-learning Participation and Access Frequency and Access times on Learning Achievement in Blended-learning Environment
커뮤니케이션디자인학연구 |
35 |
2011 |
정보디자인
혼합학습 환경에서 필기의 효과성 연구
Effect of Sino-Korean Notetaking as Learning Activities on Blended-Learning of Undergraduate Students
한국문학논총 |
57 |
2011 |
한국어와문학
From “Impersonal” to “Personal”: A Case Study of “A Blended Learning Class” in a Teachers’ College on Perception Change of an Instructor Who Is A Novice in Online Activity
시민교육연구 |
43 |
4 |
2011 |
교육학
혼합 학습(Blended Learning)을 적용한 한국어 교원 양성 방안
A Study of Developing KFL Teacher Training Program through Blended Learning
외국어교육연구 |
25 |
2 |
2011 |
외국어교육학