증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
Effects of reality based science learning program on learning motivation and achievement: Development and implementation of elementary school level's science learning program applied the Keller's ARCS model
교육의 이론과 실천 |
15 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
Effects of reality based science learning program on learning motivation and achievement: Development and implementation of elementary school level's science learning program applied the Keller's ARCS model
교육의 이론과 실천 |
15 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
ARCS 전략에 따른 진로체험 프로그램이 대학생의 학습동기와 진로결정에 미치는 효과
Effects of the ARCS-Based Career Experience Program on Motivation and Career Decision-Making of College Students
평생교육 · HRD연구 |
7 |
4 |
2011 |
교육학
초등학교 디자인교육의 동기유발을 위한 ARCS 모델의 적용에 관한연구
A study on ARCS model's application for development of learning motivation of elementary school design Education
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
초등학교 디자인교육의 동기유발을 위한 ARCS 모델의 적용에 관한연구
A study on ARCS model's application for development of learning motivation of elementary school design Education
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반